BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kosson Grzegorz
Title
Marki wiernych wyznawców
Source
Marketing w Praktyce, 2007, nr 5, s. 38-40
Keyword
Komunikowanie marketingowe, Religia, Wartość marki, Pozycjonowanie marki, Psychologia konsumenta
Marketing communication, Religion, Brand value, Brand positioning, Consumer psychology
Abstract
Autor pisze, że marki marzą o tym, by wskoczyć na opuszczone ołtarze. Tak jak religia, są ucieleśnieniem pewnych idei. A czy może być coś bardziej efektywnego niż odwoływanie się do podstawowych symboli organizujących naszą cywilizację? Marki często dokonują takiego symbolicznego zagarnięcia. Motyw ukrzyżowania czy ostatniej wieczerzy często występował w reklamach. Zdaniem autora, na takie zabiegi mogą pozwolić sobie marki, które posiadają wyznawców, a nie konsumentów. Marki, które kierują się wartościami i mają wpisany w siebie ambitny pozamaterialny cel. Marki, które nadają treść i znaczenie indywidualnej egzystencji. Marki, które zaspokajają potrzebę tożsamości.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Jean Baudrillard, "Społeczeństwo konsumpcyjne. Jego mity i struktury ,,'Sic, Warszawa 2006.
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu