BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bełz Grzegorz
Title
Przeprowadzanie zmian w okresie konwergencji rynków
Implementing Change During Market Convergence
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 185-192, bibliogr. 13 poz.
Issue title
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Keyword
Zmiany organizacyjne, Usługi teleinformatyczne, Usługi telekomunikacyjne, Nowe technologie, Postęp technologiczny, Rozwój technologii informacyjnej, Konwergencja
Organisational change, Teleinformation services, Telecommunications services, High-tech, Technological progress, Information technology development, Convergence
Note
summ.
Abstract
W artykule przedstawiono kluczowe zagadnienia związane z problemem wypracowywania nowego modelu biznesowego przez operatorów sieci dostępowych, których rynki podlegają precesom konwergencji.

Article discuses dilemmas of change implementation in the process of market convergence. It is based on case of emerging, new model of triple play services commercialization, which can be treated as example of three market sector convergence. The change process in such case shows both revolutionary as well as evolutionary characteristics. Author points out some basic rules of such a coexistence. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Alcatel (2004), A Guided Approach to Broadband Entertainment Services, materiały informacyjne.
  2. Alcatel (2005), The Fixe Operator: Moving from Connectivity Provider to Value-added Service Provider, materiały informacyjne.
  3. CICT (2005), Drivers and Barriers for Development of Alternative Broadband, Working paper nr 102, Center[ for Information and Communication Technologies.
  4. Forrester Research (2003), "Tech Strategy", nr 4.
  5. Greiner L.E. (1972), Evolution and Revolution as Organizations Grow, "Harvard Business Review", July- -August.
  6. Instytut Łączności (2005), Usluga Triple Play oraz konwergencja sieci stacjonarnych i ruchomych w kontekście wprowadzenia w sieciach telekomunikacyjnych w Polsce, cz. II, Program wieloletni - Rozwój telekomunikacji i poczty w dobie społeczeństwa informacyjnego, Warszawa, nr 9.
  7. Jakubowski R. (2006), Potrójna gra dwa obozy, jeden rynek, "Computerworld", nr 9.
  8. Lucent Technologies (2005), Maximizing IP TV Triple Play Market Potential.
  9. Orange (2006), Materiały prasowe umieszczone na stronie internetowej.
  10. Strategy Analytics (2006), Materiały informacyjne ze strony www.strategyanalytics.com.
  11. Trzy w jednym, czyli Multimedia i PRO Media House znowu razem (2006), www.multimedia.pl, 10.10.2005.
  12. UPC Polska (2006), www.upc.pl, 04.05.2006.
  13. Urbanek A. (2006), Triple Play - trzy usługi, więcej pytań, "NetWorld", nr 4.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu