BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pukas Anetta
Title
Znaczenie szacowania wartości klienta w osiąganiu sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa
The Role of Customer Equity Estimation in Achievement of Company Market Success
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 280-285, bibliogr. 5 poz.
Issue title
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Keyword
Przedsiębiorstwo, Klient, Relacje przedsiębiorstwo-konsument
Enterprises, Customer, Enterprise-customer relationship
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono koncepcję kapitału klienta (czyli określenie, jakie korzyści finansowe/rynkowe osiągneliśmy w przedsiębiorstwie współpracując z określonymi klientami lub grupami klientów) jako sposób na efektywny pomiar własnej działalności. Przedstawiono również problemy występujące podczas określania wartości relacji z klientem.

The last decade has seen significant interest in a new model of enhancing the performance and mpetitiveness of businesses by directly managing the firm's customer equity. Customer Relationship Management System (CRM) helps companies unlock the full value of their relationship assets, accelerating revenue and profit growth. This paper discusses how firms should measure this processes id activity to improve their market position. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Blattberg U.C., Getz G., Thomas J.S. (2004), Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku relacji z klientem i zarządzanie nim, MT Biznes, Warszawa.
  2. Chan J.O. (2005), Toward a Unified View of Customer Relationship Management, "Journal of American Academy of Business", Cambridge, marzec.
  3. Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa.
  4. Kennedy ME., King A.M. (2004), Using Customer Relationship Management to Increase Profits, "Strategic Finance", marzec.
  5. Wayland R., Cole P. (1997), Customer Connections, Harvard Business School Press.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu