BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Czerw Agnieszka
Title
Pora na nowatora
Source
Personel i Zarządzanie, 2007, nr 10, s. 36-38, bibliogr. 6 poz.
Keyword
Innowacyjność przedsiębiorstw, Przedsiębiorstwo innowacyjne, Myślenie twórcze
Enterprise innovation, Innovative enterprises, Creative thinking
Note
Zawiera schemat: Teoretyczny model wpływu czynników emocjonalnych i osobowotwórczych na innowacyjność. Zawiera tabelę: Jak wspierać zachowania twórcze
Abstract
W artykule zaprezentowano znaczenie kreatywnego myślenia i pozytywnych emocji dla innowacyjności firm. Omówiono cechy charakterystyczne dla procesu twórczego. Przedstawiono trudności z wprowadzeniem w życie nowatorskich rozwiązań związane z wieloma czynnikami występującymi w sytuacji pracy oraz teoretyczny model wpływu cech podmiotu na jego innowacyjność.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. A. Czerw, „Analiza struktury optymizmu", „Czasopismo Psychologiczne", tom 7, nr 1/2001, s. 25-31.
  2. E. Nęcka, „Psychologia twórczości", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001, s. 26.
  3. E. Nęcka, op. cit.; A. Strzałecki, „Psychologiczne wymiary efektywności funkcjonowania polskich menedżerów w warunkach transformacji ustrojowej" [w:] A. Tokarz (red.), „W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości", Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005, s. 31-50.
  4. T. Proctor, „Twórcze rozwiązywanie problemów", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  5. M. Seligman, „Optymizmu można się nauczyć", Media Rodzina, Poznań 1993.
  6. A. Tokarz, „Emocje i ich stymulatory w przebiegu procesu twórczego" [w:] A. Tokarz (red.) „Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej", SAWW, Poznań 1991, s. 96-110;
  7. A. Isen, „Pozytywny afekt a podejmowanie decyzji" [w:] M. Lewis, J.M. Haviland-Jones (red.), „Psychologia emocji", Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, s. 527-549.
Cited by
Show
ISSN
1641-0793
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu