BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pluta Anna
Title
Społeczne uwarunkowania sprawności procesu zmian
Social Conditions of the Change Process Efficiency
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2006, nr 1141, s. 383-389, bibliogr. 17 poz.
Issue title
Zmiana warunkiem sukcesu : dynamika zmian w organizacji - ewolucja czy rewolucja
Keyword
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zmiany organizacyjne, Zarządzanie zmianami, Kadra kierownicza
Enterprise management, Organisational change, Change management, Managerial staff
Note
summ.
Abstract
Omówiono zagadnienia związane z kreatywną i skuteczną postawą kadry kierowniczej oraz jej działaniem na rzecz zmian w przedsiębiorstwie, mające na celu jego rozwój.

The article presents that success of contemporary enterprises depends not only on the dynamics of implementing changes but also on the creativity of individuals within them. The creativity of management staff influence an originality of implemented changes and the employees' acceptance of the change process. The author implies that management staff with creative characteristics create culture that favorites changes, especially through their ability to diagnose possibilities and limitations, building an atmosphere of confidence and open communication within company. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Adler H. (2003), Inteligencja kreatywna, Wydawnictwo Amber, Warszawa.
  2. Buzan T., Dottino T., Izrael R. (2004), Mądry lider, Wydawnictwo Muza SA, Warszawa.
  3. Chaffee J. (2001), Potęga twórczego myślenia, Wydawnictwo Bertelsmann Media Sp. z o. o. Diogenes, Warszawa.
  4. Covey S. R. (2004), Zasady skutecznego przywództwa, Wydawnictwo Rebis, Poznań.
  5. Czerska M. (1996), Organizacja przedsiębiorstw. Metodologia zmian organizacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  6. Drzewiecki A. (2006), Komunikacja w procesach zmian, http://strategie.izinfo.pl/artykuly/artykul_4571.html. 20.05.2006 r.
  7. Galford R., Seibold Drapeau A. (2005), Wrogowie zaufania, "Harvard Business Review Polska", nr 5.
  8. Jerzyk E., Leszczyński G. (2005), Kreatywność w małych i średnich firmach w świetle badań, htrp://www.swiatmarketingu.pi/index.php?rodzaj=03&id_numer=944610,22.03.2005 r.
  9. Kelly T. (2003), Sztuka innowacji, Wyd. MT Biznes sp. z o. o., Warszawa.
  10. Majewska-Opiełka I. (1998), Umysł lidera, Wydawnictwo Medium, Konstancin-Jeziorna.
  11. Maxwell J.C. (1996), Być liderem, Wyd. Medium, Warszawa.
  12. Necka E. (2005), Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk.
  13. Pawłowski K. (2005), Gdy lider staje się barierą w rozwoju firmy, "Harvard Business Review Polska", nr 4.
  14. Proctor T. (2002), Twórcze rozwiązywanie problemów, GWP, Gdańsk.
  15. PIW(2006), htrp://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=26582, 29.01.2006r.
  16. Rzędowski J. (2006), NLP dla szefa, czyli jak osiągać cele przy pomocy innych ludzi, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  17. Słownik współczesnego języka polskiego (1996), red. B. Dunaj, Wydawnictwo Wilga, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu