BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sobczak Elżbieta
Title
Aspekty teoretyczne segmentacji regionalnej
Theoretical Aspects of Regional Segmentation
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1161, s. 112-121, tab., bibliogr. 27 poz.
Issue title
Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce
Keyword
Strategia przedsiębiorstwa, Region gospodarczy, Rynek docelowy, Regionalizacja, Segmentacja rynku
Corporation strategies, Economic region, Target market, Regionalization, Market segmentation
Note
summ., Zsfg.
Abstract
Przedmiotem opracowania była segmentacja regionalna, określana również, jako mezoekonomiczna, uwarunkowana występowaniem istotnych różnic międzyregionalnych. Celem było określenie istoty segmentacji regionalnej i warunków jej praktycznej użyteczności. Obok tego, podjęto próbę określenia czynników atrakcyjności segmentów regionalnych oraz strategii posegemntacyjnych przedsiębiorstwa.

The objective of the hereby article is to identify the most important aspects of regional segmentation and its practical usefulness. Furthermore, factors of regional segments attractiveness and post-segmentation strategies of enterprise were presented. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Ayal I., Zif J., Market Expansion Strategies In Multinational Marketing, "Journal of Marketing" 1979 nr 43, s. 84-94.
  2. Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie, red. J. Mazur, Centrum Doradztwa i Informacji, Difin, Warszawa 2002.
  3. Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1994. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PH 1996.
  4. Grzegorczyk G., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, Menedżera i Bankowca, Warszawa 2002.
  5. Hutt M.D., Speh T.W., Zarządzanie marketingiem, PWN, Warszawa 1997.
  6. Jenkins M., McDonald M., Market Segmentation: Organizational Archetypes and Research Agendas, "European Journal of Marketing" 1997 nr 1, s. 17-32.
  7. Keegan W.J., Multinational Marketing Management, Englewood Cliffs, New Jersey 1984.
  8. Komor M., Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku, PWN, Warszawa 2000.
  9. Kotler P., Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  10. Kotler P., Armstrong G. i in., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  11. Lambin J.-J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.
  12. McDonald M., Dunbar I., Segmentacja rynku. Przebieg procesu i wykorzystanie wyników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  13. Mynarski S., Modelowanie rynku w ujęciu systemowym, PWN, Warszawa 1982.
  14. Podręcznik marketingu, red. M.J. Thomas, PWN, Warszawa 1998.
  15. Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1993.
  16. Pomykalski A., Nowoczesne strategie marketingowe, Wydawnictwo Indor, Warszawa 2001.
  17. Potwora W., Duczmal M., Marketing. Strategie i struktury, Wydawnictwo Instytut Śląski Sp. zo.o, Opole 2001. Prymon M., Marketingowe zarządzanie firmą, Wydawnictwo Edukator, Częstochowa 1994.
  18. Ries A., Trout J., Positioning: The Battle for your Mind, McGraw-Hill, New York 1981.
  19. RomanowZ. B., Historia myśli ekonomicznej w zarysie, AE, Poznań 1997.
  20. Schroeder J., Badania marketingowe rynków zagranicznych, AE, Poznań 2002.
  21. Smith W.R., Product Differentiation and Market Segmentation as Alternative Marketing Strategies, "Journal of Marketing" 1956 nr21, s. 3-8.
  22. Stankiewicz W., Historia myśli ekonomicznej, PWE, Warszawa 2000.
  23. Stonehouse G. i in., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Feiberg SJA, Warszawa 2001.
  24. Strategie marketingowe, red. R. Krupski, Leopoldinum, Wrocław 1998.
  25. Wedel M., Kamakura A., Market Segmentation. Conceptual and Methodological Foundation Kluwer Academic Publishers, Boston-Dordrecht-London 1998.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu