BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Chmielewska Ewa
Title
Orlen: od wizerunku do sukcesu
Source
Marketing w Praktyce, 2007, nr 7, s. 28-31
Keyword
Wizerunek przedsiębiorstwa, Pozycjonowanie marki, Wartość marki, Koncerny naftowe
Company image, Brand positioning, Brand value, Oil business groups
Company
Polski Koncern Naftowy Orlen SA
Abstract
Artykuł to krótki case-study na temat tworzenia wizerunku koncernu naftowego Orlen, począwszy od wymyślenia nazwy, która budziłaby pożądane skojarzenia, przez czynniki kształtujące rynkowy wizerunek, do aktualnej pozycji rynkowej. Zdaniem autorki, tożsamość firmy tworzona jest na dwóch płaszczyznach: wizualnej (corporate design) orak kulturowej (corporate culture/behaviour). Elementy te nadają jej wyjątkowy charakter i wyznaczają drogę do osiągnięcia znaczącej pozycji na rynku. Niejednokrotnie, podkreśla autorka, stanowią też wartość samą w sobie i to często przewyższającą kapitał firmy.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu