BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Piesik Lech
Title
W rękach fachowców
Source
Gazeta Bankowa, 2007, nr 43, s. 36-39
Keyword
Outsourcing bankowy, Outsourcing informatyczny, Outsourcing
Outsourcing of banking, Information technology outsourcing (ITO), Outsourcing
Note
Zawiera wykresy: [1] Zainteresowanie polskich firm outsourcingiem informatycznym w branżach (w proc.), [2] Największe korzyści z outsourcingu (w proc.), [3] Główne motywy outsourcingu informatycznego (w proc.)
Abstract
Przetwarzaniu dokumentacji bankowej w outsourcingu zawsze towarzyszą obawy o reakcję instytucji nadzorującej działalność banku. Citibank Handlowy na trzy lata zlecił firmie Archidoc przetwarzanie dokumentacji pokazując, że jednak można. Outsourcing, czyli zlecanie tego co nie jest podstawową dziedziną działalności przedsiębiorstwa innej firmie specjalizującej się właśnie w tym co nie jest najważniejsze dla zleceniodawcy oznacza wyniesienie tych operacji na zewnątrz przedsiębiorstwa. Koszt takiej usługi na zewnątrz przedsiębiorstwa jest zwykle dużo mniejszy niż wewnątrz. Z outsourcingu korzysta coraz więcej firm średnich i dużych. Najczęściej są to usługi prawne, ochrona obiektów, usługi szkoleniowe, prowadzenie księgowości i sprawy kadrowo-płacowe. Outsourcing pozwala na maksymalne skupienie wysiłków i środków na realizacji i rozwoju podstawowej działalności firmy. Informatyka doskonale się do tego nadaje. (abstrakt oryginalny)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0860-7613
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu