BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mirek Jolanta (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Title
Analiza preferencji konsumentów na rynku butelkowanych wód mineralnych
An Analysis of Consumer Preferences on the Bottled Mineral Water Market
Source
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 605, s. 121-134, bibliogr. 4 poz.
Keyword
Analiza rynku, Zachowania konsumenta, Decyzje konsumenckie, Marka produktu, Badania konsumenckie, Badania ankietowe
Market analysis, Consumer behaviour, Consumer decision, Product brand, Consumer research, Questionnaire survey
Note
summ.
Abstract
Na rynku wód mineralnych działa wiele podmiotów gospodarczych, które oferują zróżnicowane produkty. Dało to możliwość większego wyboru a w sferze podażowej spowodowało wzrost konkurencji. Daje to konsumentom możliwość wyboru produktów zgodnie z preferencjami. W artykule zaprezentowano analizę tych preferencji na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych przez autorkę.

This article consists of two parts. The first describes the general characteristics of the Polish mineral water market, while the second is based on empirical material and presents the results of research into preference formation on the mineral water market carried out by the author. The research analysed preferences for brand choice, type of water and packaging volume and aimed to identify the factors in play when a decision is made to buy a particular mineral water. Finally, it looked at people who do not drink mineral water and established why this was the case and what these people drank instead. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
CUE campus access only
Bibliography
Show
  1. Borowski R., Wodny świat, "Handel" 2000, nr 3.
  2. Kucharski M., Produkcja i konsumpcja wód w opakowaniach w Polsce i Europie w latach 1991-2000, "Źródło" 2001, nr 2, Krajowa Izba Gospodarcza "Przemysł Rozlewniczy".
  3. Kurek z wodą, "Handel" 2000, nr 5.
  4. Mokre lata, "Handel" 1999, nr 5.
Cited by
Show
ISSN
0208-7944
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu