BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nieżurawski Lech, Pawłowska Bożena
Title
Procesy doskonalenia jakości - czynnikiem sukcesu rynkowego w agrobiznesie
Quality Improvement Processes - As a Factor of Agribusiness Success on the Market
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 97-102, bibliogr. 6 poz.
Issue title
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Keyword
Jakość produktów żywnościowych, Agrobiznes, Zarządzanie jakością, Systemy jakości, Konkurencja rynkowa
Quality of food products, Agrobusiness, Quality management, Quality systems, Market competition
Note
summ.
Abstract
W artykule zaprezentowano wyniki badań ankietowych, dotyczących oceny stopnia intensywności występowania efektów wprowadzenia systemu jakości w przedsiębiorstwach branży spożywczej. Skuteczność systemów zarządzania jakością wyraża się głównie w postaci: usprawnienia obsługi klienta, wzrostu satysfakcji klientów, poprawy wizerunku przedsiębiorstwa oraz poprawy jakości produktów, usprawnienia eliminacji problemów proceduralnych i usprawnienia zarządzania. Zaprezentowane wyniki badań wskazują, że istotnym czynnikiem poprawy konkurencyjności jest proces ciągłego doskonalenia jakości.

This article presents own findings and refers to internal and external effects connected with the introduction of the quality management system in selected enterprises of agribusiness. In this paper authors try to interpret their own studies result. Authors found out that a continual quality improvement process was a very essential factor of the competitiveness improvement. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Lisiecka K. (2002): Kreowanie jakości. AE Katowice, s. 43.
  2. Stabryła A. (2001): Podstawy zarządzania firmą. Oficyna wydawnicza "Antykwa" Kraków-Kluczbork, s. 410-412.
  3. Steinbeck H.H. (1998): Total Quality Management. Kompleksowe zarządzanie jakością. Doświadczenia praktyczne z IBM Niemcy. Placet, Warszawa, s. 13.
  4. Szczepańska K. (1998): Kompleksowe zarządzanie jakością. "Alfa-Wero" Warszawa, s. 162.
  5. Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia. PN-EN ISO 9000, wrzesień 2001, Wydawnictwo Normalizacyjne "Alfa-Wero".
  6. Zalewski R.I. (2002): Zarządzanie jakością w produkcji żywności. AE Poznań, s. 208-210.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu