BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nowacki Robert
Title
Wykorzystanie promocji w kreowaniu konkurencyjności gminy
Use of Promotion in Creation of Municipality's Competitiveness
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1161, s. 719-729, tab., rys., bibliogr. 5 poz.
Issue title
Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce
Keyword
Konkurencyjność regionów, Formy promocji, Rozwój lokalny, Gmina
Regions competitiveness, Promotion forms, Local development, District
Note
summ., Zsfg.
Abstract
W pierwszej kolejność autor przedstawił czynniki, które kształtują konkurencyjność gminy oraz rolę promocji w rozwoju lokalnym. Następnie ocenił skuteczność działań promocyjnych prowadzonych przez gminy i przedstawił wpływ promocji na konkurencyjność gminy w opinii przedstawicieli samorządu lokalnego i przedsiębiorców.

In today's world, competition among self-governmental units acquires greater importance. They use the instruments of territorial marketing in order to raise their attractiveness and competitiveness whose expression is the ability to acquire investment capital, budgetary means, EU assistance funds, skilled personnel, or involvement of private persons, being a source of income of municipalities and entities operating in their territory. Promotional policy of a key importance among those instruments. It serves building an image of self-governmental units and is a way for a direct impact on potential customers. Its effects are evaluated in a different manner, and an authentic verifier of efficacy is municipality's competitiveness against the background of the entire region. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Girard V., Marketing terytorialny i planowanie strategiczne, [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwanie dla miast i regionów, red. T. Domański, Wydawnictwo UL, Łódź 1997.
  2. Kozak M., Pyszkowski A., Szewczyk R., Słownik rozwoju regionalnego, PARP, Warszawa 2002.
  3. Nowacki R., Promocja jako narzędzie wspierania gospodarki lokalnej, IRWiK, Warszawa 2005 (maszynopis powielony).
  4. Olszewska J., Wizerunek jako narządzie tworzenia przewagi strategicznej gminy, "Marketing i Rynek" 2000, nr 11.
  5. Rozwój oraz polityka regionalna i lokalna w Polsce, red. J. Kaja, K. Piech, SGH, Warszawa 2005.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu