BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bartosik-Purgat Małgorzata
Title
Wybór miejsca dokonywania zakupów
Selection of place for shopping
Source
Handel Wewnętrzny, 2007, nr 3, s. 53-59
Keyword
Preferencje konsumenta, Placówki handlowe, Strategia sprzedaży, Decyzje konsumenckie
Consumer preferences, Sales outlets, Sales strategy, Consumer decision
Abstract
Autorka stwierdza, że cechami demograficznymi różnicującymi wybór miejsca zakupów jest w dużym stopniu wiek konsumentów oraz ich miejsce zamieszkania. Zmienne charakteryzujące segment potencjalnych nabywców powinny być zatem jej zdaniem jednymi z podstawowych w przypadku podejmowania decyzji odnośnie do tworzenia nowych punktów sprzedaży. Autorka twierdzi również, że przed podjęciem takiej decyzji warto przeprowadzić badania służące znalezieniu odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: kim są nasi potencjalni nabywcy, gdzie mieszkają, gdzie najczęściej robią zakupy produktów określonego rodzaju (typu), dlaczego właśnie tam itp.

In her article, the author presents the results of empiric study on consumers' behaviour when choosing the venue of shopping. The study shows that the demographic features differentiating the choice of shopping venue are, to a great deal, consumers’ age and their residence. Hence, the variables describing the segment of potential customers should be one of the basic in case of making decisions on establishing new points of sale. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. R. Hansen, T. Duchtscher, An Empirical Investigation of Attribute Importance in Retail Store Selection, "Journal of Retailing" 1977, Winter.
  2. K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, s. 64).
  3. K.B. Monroe, J.P. Guiltinan, A Path Analytic Exploration of Retail Patronage Influences, "Journal of Consumer Research" 1975, Vol. 2
  4. S. Spiggle, M.A. Sewall, A Choice Sets Model of Retail Selection, "Journal of Marketing" 1987, April.
Cited by
Show
ISSN
0438-5403
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu