BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Karcz Kornelia
Title
Kulturowe uwarunkowania strategii marketingowych przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 976, t. 1, s. 341-350
Issue title
Regionalizacja i globalizacja w gospodarce światowej
Keyword
Strategia marketingowa, Zachowania konsumenta, Kulturowe uwarunkowania konsumpcji
Marketing strategy, Consumer behaviour, Cultural framework of consumption
Abstract
Omówiono decyzje przedsiębiorstw zagranicznych uwzględniające postawy konsumentów wobec produktów zagranicznych. Przedstawiono typowe decyzje marketingowe w odniesieniu do wybranych segmentów konsumentów (konsumenci - etnocentryczni, internacjonalistyczni, kosmopolityczni).

Discussed decisions of foreign enterprises taking into consideration consumer's attitude towards foreign products. Presented typical marketing decisions with reference to selected consumers segment.(MP)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Agrawal M., Review of a 40-year Debate in International Advertising, Practitioner and Academician Perspectives to the Standardization / Adaptation Issue, International Marketing Review 1995, vol. 12, no. 1.
  2. Buzzel R.D., Cаn You Standardize Multinational Marketing? [w:] Global Marketing Management. Cases and Readings. Addison-Wesley Publishing Company, 1995, s. 168-188.
  3. Elinder E.: How International Can Advertising Be, International Advertiser 1961, December. cyt. za: S.C. Jain, Standardization of International Marketing Strategy. Same Research Hypotheses, "Journal of Marketing" 1989, vol. 53 (January).
  4. Encyklopedia Powszechna, PWN, Warszawa 1994.
  5. Jain S.C., Standardization of International Marketing Strategy. Same Research Hypotheses, "Journal of Marketing" 1989, vol. 53 (January).
  6. Karcz K., Międzynarodowe porównania konsumpcji - podstawa decyzji makro- i mikroekonomicznych. Monografie i Syntezy. IRWiK, Warszawa 1992, nr 69.
  7. Kroeber A.L., Kluckholm C.: Culture. A critical Review of Concepts and Definitions. Peabody Museum Papers, vol. 47, no. 1 cyt. Za: L. Hoecklin: Managing Cultural Differences. Strategies for Competitive Advantage, Addison-Westey Publishing Company 1994.
  8. Moran R.T., Harris P.R., Stripp W.G., Developing the Global Organization. Strategies for Human Resource Professionals, Gulf Publishing Co., Huston 1993.
  9. Shimp T., Sharma S.: Consumers Ethnocentrism: Construction and Validation of the CETSCALE, "Journal of Marketing Research", no. 24 ( August. 1987).
  10. Sorenson R.Z., Wiechmann U.E., How multinationals view-making standardization, "Harvard Business Review", May-June. vol. 53/ 1975. s. 38-54.
  11. Szromnik A.: Etnocentryzm konsumencki - istota i uwarunkowania rozwoju. "Marketing i Rynek" 11/1998.
  12. Tylor E.: Primitive culture. Murray, London 1913.
  13. Zou S., Andrus D.M., Norvell D.W., Standardization of International Marketing Strategy by Firms from Developing Country, "International Marketing Review, vol. 14. no. 2/1997, s. 107-112.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu