BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Ostrowska Anna
Title
Ocena jakości ubezpieczeń na życie w grupach społeczno-ekonomicznych ludności
The Evaluation of Quality of Life Insurance in Social-Economic Groups of the Population
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 149-154, bibliogr. 8 poz.
Issue title
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Keyword
Ubezpieczenia na życie, Jakość usług, Jakość społecznie oczekiwana
Life insurance, Quality of services, Socially expected quality
Note
summ.
Abstract
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie jakie rodzaje ubezpieczeń związane z funduszem inwestycyjnym nabywane są w różnych grupach społeczno-ekonomicznych ludności, a także jakie jest zadowolenie, mierzone poziomem zaspokojenia potrzeb, oraz lojalność nabywców wobec określonej usługi ubezpieczeniowej. (fragment tekstu)

The article refers to the market segmentation of the insurance services, the quality of these services and the role in creating customers loyalty of the life insurance customers. The stress has been put on kinds of life insurance connected with the investment funds, chosen in certain social - economic groups of the population. In this article, the level of satisfying the needs resulting from having a chosen life insurance has been presented and the level of customers loyalty according to the interest in buying same product again. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Foryś I., Wawrzyniak K. (2002): Skłonność gospodarstw domowych w Polsce do oszczędzania w formie ubezpieczeń życiowych i ubezpieczenia majątku. [w:] Badania statystyczne w ubezpieczeniach. Uniwersytet Szczeciński, s. 27-41.
  2. Garczarczyk J. (2000): Jakość usług bankowych i ubezpieczeniowych - diagnoza, determinanty, segmentacja. Wyd. AE. Poznań, s. 49-50.
  3. Gontarczyk K. (2002): Od satysfakcji do lojalności. "Marketing w praktyce" nr 5, s. 56-57.
  4. Nowotarska- Romaniak B. (1996): Marketing usług ubezpieczeniowych. PWE, Warszawa, s. 42-43, 66.
  5. Rodek K., Visan J. (1997): Marketing ubezpieczeń na życie. Poltext, Warszawa, s. 72-73, 332-333.
  6. Rudawska E. (2000): Rola jakości w kreowaniu lojalności klientów banków. [w:] Marketing usług profesjonalnych. Wyd. AE. Poznań, s. 188-199.
  7. Rudawska E., Kiecko R. 2000. Servqual - metoda badania jakości usług i jej praktyczne zastosowanie. "Marketing i Rynek" nr 5, s. 23-28.
  8. Sangowski T. (red.) (2001): Ubezpieczenia gospodarcze. Poltext, Warszawa, s. 199.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu