BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pizło Wojciech
Title
Marketing internetowy relacji B2C
Internet Marketing of the B2C Relation
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 218-223, bibliogr. 14 poz.
Issue title
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Keyword
Marketing internetowy, Marketing bezpośredni, Internet
e-marketing, Direct marketing, Internet
Note
summ.
Abstract
W artykule zaprezentowano teoretyczne aspekty działań przedsiębiorstwa w zakresie marketingu internetowego (elektronicznego), z uwzględnieniem produktu i relacji z konsumentem.

The article presents many ideas of the Internet marketing, as a modern form of the influence on a consumer. In this work the definition of marketing is presented historically and marketing features are enumerated. What is more the definition of Internet marketing is defined. Further more the article describe the characteristics of Internet products and relations between consumer and other firms and institutions which operate in virtual environment. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. AMA Board Approves New Marketing Definition. (1985) "Marketing News" (March 1).
  2. Brady R., Forrest E., Mizerski R. (2002): Marketing w Internecie. PWE, Warszawa.
  3. Goławska M. (1998): Internet w służbie marketingu, cz. I. "Marketing i Rynek" nr. 4.
  4. Gummesson E. (1995): Relationsmarknadsföring. Frann 4P till 30R., Liber-Hermods.
  5. Gordon I.H. (2001): Relacje z klientem. Marketing partnerski. PWE, Warszawa.
  6. Kotler Ph., Armstrong G. (1989): Principles of Marketing. Prentice Hall International, London.
  7. Kotler Ph. (1994); Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Geberthner&Ska, Warszawa.
  8. McCarthy E. J., Perreault W., D. (1987): Basic Marketing. A Managerial Approach. Illinois.
  9. Oleński J. (1999): Procesy informacyjne w środowisku wirtualnym. [w:] Procesy i systemy informacyjne w środowisku wirtualnym, studia informatyki gospodarczej. Red. nauk. J. Oleński, wyd. 'Nowy Dziennik', Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych Wydziału Nauk Ekonomicznych, Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  10. Report of definitions (1992) "Journal of Marketing", no 2, New York, cyt. za: K.P. Białecki, Marketing producenta i eksportera, wyd. Poltext, Warszawa).
  11. Rogoziński K. (2000): Nowy marketing usług. Wyd. AE w Poznaniu, Poznań.
  12. Strzyżewska M. (2001): Rozwój marketingu internetowego w przedsiębiorstwach działających na polskim rynku. Synteza badań empirycznych - analiza przypadków. [w:] Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji. Praca zbiorowa pod redakcją naukową H. Brdual, T. Gołębiowski, wyd. SGH Kolegium Gospodarki Światowej i PWE, Warszawa.
  13. Strzyżewska-Kamińska M. (2002): Marketingowe zastosowanie internetu w Polsce. Red. naukowa M. Strzyżewska. Wyd. IFGN, Warszawa.
  14. Szpringer W. (2000): Handel elektroniczny - konkurencja czy regulacja? Wyd. Difin, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu