- Author
- Pilarski Stanisław
- Title
- Szanse rynkowe żywności funkcjonalnej na przykładzie produktów wzbogacanych kwasami tłuszczowymi omega-3
Market Opportunities for Functional Food on the Example of Prpducts Enriched with the Fatty Acids Omega 3 - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 201-211, bibliogr. 13 poz.
- Issue title
- Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
- Keyword
- Żywność wygodna, Rynek żywności, Technologia produkcji żywności, Strategia produktu, Marketing produktu, Marketing społeczny
Convenience food, Food market, Food production technology, Product strategy, Product marketing, Social marketing - Note
- summ.
- Abstract
- Celem artykułu jest przedstawienie uwarunkowań marketingowych określających możliwości wprowadzenia na polskim rynku produktów żywności funkcjonalnej, wzbogacanych kwasami tłuszczowymi omega-3. Poza aspektem biznesowym (marketingowym) uwzględniono dodatkowo aspekt społeczny, dotyczący edukacji żywieniowej.
The paper presents the key marketing conditions for an introduction of functional food products into the Polish market. The products fulfilling health supporting role and existing in the more and more visible shortage, especially in convenience food - fatty substances omega-3, were used as a case. A significant part of this paper, apart from classic terms related to the marketing strategy, is taken by social marketing approach. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Beierlein J.G., Woolverton M.W. (1991): Agribusiness Marketing. The Management Perspective. Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, USA.
- Castenow D. (1996): Nowy marketing w praktyce. PWE, Warszawa.
- 23th World Congress and Exhibition of International Society for Fat Research. Abstracts. Oct. 1999, Brighton, England.
- Getzen T.E. (2000): Ekonomika zdrowia. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Hauman B.F. (1998): Widening array of spreads awaits shoppers. INFORM, vol.9, no 1.
- Keley D.S. (1996): Dietary Fat and Human Immune Response. INFORM, vol. 7, no 8.
- Kolanowski W., Świderski F. (1997): Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z grupy n-3 (n-3 PUFA). Korzystne działanie zdrowotne, zalecenia spożycia, wzbogacanie żywności. "Żywienie Człowieka i Metabolizm" nr 2.
- Kotler P. (1994): Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa.
- Simopoulos A.P. (1991): Evolutionary aspects of nutrition and health. "World Reviev of Nutrition and Dietetics" vol. 84. Washington.
- Szukalska E. (1999): Przeciwutleniacze i ich rola w opóźnianiu niepożądanych przemian tłuszczów spowodowanych utlenianiem. "Żywienie Człowieka i Metabolizm" nr 1.
- Żywność wygodna i żywność funkcjonalna. (1999). Red. F. Świderski. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
- Thompson A.A., Strickland A.J. (1992): Strategy Formulation and Implementation. Tasks of the General Manager. Fifth edition. IRWIN Inc., USA.
- Ziemiański Ś., Budzyńska-Topolewska J. (1993): Rola wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny n-3 w zapobieganiu i leczeniu miażdżycy. "Czynniki Ryzyka" nr 2.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol