BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sadowska Monika, Chrobocińska Katarzyna
Title
Innowacyjność a jakość, ich rola we wzroście konkurencyjności przedsiębiorstwa
Innovativeness and Quality, Their Role in the Growth of a Company's Competitiveness
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 281-286, bibliogr. 8 poz.
Issue title
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Keyword
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Jakość wyrobów
Enterprise competitiveness, Enterprise innovation, Quality of product
Note
summ.
Abstract
Celem artykułu jest próba oceny wpływu innowacji na poprawę jakości oraz wzrostu konkurencyjności wyrobów. Szczególną uwagę zwrócono na wpływ otoczenia na innowacyjność przedsiębiorstwa oraz na czynniki zewnętrzne, źródła i kanały dopływu informacji o innowacjach, jak i również na źródła informacji wewnętrznych inspirujących innowacje w przedsiębiorstwie.

In this article an analysis of the innovative activity's influence on quality's improvement and competitiveness's increase was conducted. An analysis refers to the company from the meat-processing branch. It was found that achieving a competition advantage was connected with introducing new and modernized products which were characterized by night quality. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Adamkiewicz H.G. (1999): Konkurencyjność przedsiębiorstwa. EiOP nr 11, s. 8.
  2. Kotler P. (1994): Marketing. Gebethner i S-ka, Warszawa, s. 297.
  3. Mentel J. (1998): Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w procesie przekształceń. "Przegląd Organizacji" nr 1.
  4. Pasternak K. (2001): Rozwój produktu w przemyśle spożywczym. Instytut Przemysłu Mięsnego i Tłuszczowego, Warszawa, s. 111-112.
  5. Pasternak K., Grzybowska B., Strychalska A. (1999): Przesłanki tworzenia i sukcesów rynkowych produktów żywnościowych. Konferencja naukowa pt. Marketing jako element działalności rozwojowej w przedsiębiorstwie. ART, Olsztyn.
  6. Piskorz W. (1998): Konkurencyjność polskiego rolnictwa. Przemysł Spożywczy nr 9, s.51.
  7. Poznańska K. (2002): Innowacyjność jako czynnik wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw. Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji. UWM, Olsztyn, s. 343.
  8. Zarządzanie jakością. (1999). Red. Nierzwicki. ODiDK, Gdańsk, s. 34.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu