BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Stępniak Beata C.
Title
NLP w zarządzaniu i komunikacji
Source
Marketing w Praktyce, 2008, nr 1, s. 84-87, bibliogr. 1 poz.
Keyword
Komunikowanie w przedsiębiorstwie, Komunikowanie skuteczne, Personel kierowniczy, Zarządzanie personelem
Communication in organisation, Effective communication, Management staff, Personnel management
Abstract
Artykuł dotyczy NLP, czyli neurolingwistycznego programowania. Zdaniem autorki, pomaga to menedżerom zrozumieć siebie i swoich pracowników i lepiej się z nimi komunikować. Autorka twierdzi, że istnieją pewne kluczowe założenia teorii neurolingwistycznego programowania, które wspierają rozwój menedżera. Odnoszą się do interakcji między ludźmi, poprawienia relacji, zmiany strategii własnych działań oraz wpływu na innych ludzi. Dla menedżera oznacza to wzięcie odpowiedzialności za swoją część komunikacyjnej pętli w kontakcie z pracownikiem. Jeśli menedżerowie nie są zadowoleni z komunikacji z pracownikiem, warto się zastanowić, co można zmienić przede wszystkim w ich sposobie komunikowania. Być może potrzebne jest większe dostosowanie się, dostrojenie do pracownika, aby możliwe było poprowadzenie go w określonym kierunku.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Joseph O'connor, John Seymour "NLP wprowadzenie do programowania neurolingwistycznego", Zysk i S-ka.
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu