BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pawłowska Jadwiga
Title
Wykorzystanie analizy progu rentowności w planowaniu sprzedaży produktów
The Use of Break Even Analysis in Sales Planning of Dairy Products
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Ekonomiczna. Ekonomika Rolnictwa (1), 2003, nr 9, s. 89-94, bibliogr. 2 poz.
Keyword
Sprzedaż produktu, Analiza progu rentowności, Przemysł mleczarski
Product sales, Break-even analysis, Dairy industry
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule przedstawiono sposób wykorzystania analizy na bazie progu rentowności jako narzędzia przydatnego w planowaniu optymalnej struktury sprzedaży produktów. Wykorzystanie tego narzędzia decyzyjnego przedstawiono na przykładzie funkcjonującej spółdzielni mleczarskiej.

This paper covers the manner of fixing an optimum - structure of sale for dairy products using the example of an operating dairy cooperative. The spreadsheet presented can be used in fixing optimum - levels of sale in subsequent periods. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1730-346X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu