BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Trzmielak Dariusz
Title
Badanie i kształtowanie niszy rynkowej
Market Research of Niche
Source
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2003, t. 168, s. 65-74
Issue title
Marketing - narzędzia i obszary zastosowań
Keyword
Marketing, Strategia marketingowa, Nisza rynkowa
Marketing, Marketing strategy, Market niche
Note
summ.
Abstract
Artykuł ukazuje, czym dla firmy może być odkrycie niszy rynkowej. Omówiono znaczenie niszy rynkowej, jej wyznaczenie oraz przedstawiono analizę niszy rynkowej na przykładzie oferty ubezpieczenia na życie i analizy klasyfikacji.

The main problem of marketing is to answer the question: how and where can the firm find loyal customers. On the basis of market research, the author tries to analyze the niche and its benefits. The article focuses on the steps in niche oriented market research. The cluster analysis, which could be useful market research tool is shown as example. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0208-6018
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu