BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mynarski Stefan (Wydział Zarządzania)
Title
Segmentacja selektywna rynku
Selective Segmentation of the Market
Source
Zarządzanie i Marketing : prace naukowe Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 1998, s. 18-23, rys., bibliogr. 3 poz.
Keyword
Segmentacja rynku, Analiza rynku, Analiza wielowymiarowa, Struktura rynku
Market segmentation, Market analysis, Multi-dimensional analysis, Market structure
Note
summ.
Abstract
Segmentacja to podział rynku na oddzielne grupy nabywców, którzy mogą oczekiwać osobnych produktów lub odrębnego marketingu mix. Selektywność oznacza zdolność wyodrębnienia grup nabywców ze względu na określone cechy produktów lub wzorce zachowań. Jest to zatem orientacja kupujących na produkt i jego cechy. Łącząc ze sobą pozytywne strony segmentacji i selektywności rynku można wyodrębnić trzecią formę porządkowania struktury rynku - segmentację selektywną. Jest to segmentacja podmiotowa lub przedmiotowa elementów rynku orientowana na selektywny dobór odpowiednich cech.

This article focuses on a new concept of market segmentation which involves a selective choice of features and objects in multidimensional space. The basis of this concept is a division of the characteristics of objects into two groups: structural features and behavioural features. These features are selected after creating active and non-active rows and columns on given sheets. (short original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu