BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jąder Karolina
Title
Wybrane aspekty promocji artykułów spożywczych w jednostkach handlu detalicznego
Selected Aspects Concerning Promotion of Foodstuffs in Retail Shops
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 72-76, bibliogr. 3 poz.
Keyword
Handel artykułami żywnościowymi, Handel detaliczny, Promocja produktu, Promocja sprzedaży
Food trade, Retail trade, Product promotion, Selling promotion
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród przedstawicieli handlu detalicznego na terenie miasta Poznania. Zbadano znaczenie działań promocyjnych przy sprzedaży wybranych grup artykułów spożywczych, a w szczególności określono najważniejsze formy promocji, cechy produktów podkreślane podczas promocji oraz grupy artykułów spożywczych najczęściej obejmowane promocją. (oryg. streszcz.)

This paper presents results of research, which was made among representatives of retail trade in Poznań. It was researched importance of promotion actions on the selling of selected groups of foodstuffs. In particular was determined the most important forms and techniques of promotion, features of products, which are stressed on promotion und groups of foodstuffs, which are promoted most often.(original abstract).
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Kotler P. 1994: Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa.
  2. Mruk.H., Pilarczyk B. Szulce H. 2005: Marketing, uwarunkowania i instrumenty. Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  3. Pilarczyk B., Mruk H. 2006: Kompendium wiedzy o marketingu. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu