BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kozłowski Wojciech
Title
Ceny i marże w łańcuchu marketingowym produktów mięsnych
Prices and Margins in the Marketing Chain of Meat Products
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 96-100, bibliogr. 9 poz.
Keyword
Mięso, Marketing produktów rolnych, Rolnictwo, Rynek rolny, Ceny produktów rolnych, Marża handlowa, Rynek mięsny
Meat, Marketing of agricultural products, Agriculture, Agricultural markets, Agricultural prices, Trade margin, Meat market
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono wyniki badań nad kształtowaniem się cen i marż w łańcuchu marketingowym schabu środkowego z kością oraz szynki gotowanej w latach 1999-2005. Przeprowadzone analizy wskazują na największą zmienność i zróżnicowanie cen w pierwszym ogniwie rozpatrywanych łańcuchów marketingowych (sfera skupu żywca wieprzowego), mniejszą zmienność i zróżnicowanie cen w sferze produkcji i sprzedaży detalicznej szynki gotowanej niż schabu środkowego oraz malejący udział przetwórców mięsa w cenie finalnej tych produktów. (oryg. streszcz.)

In the paper there are presented the results of research which main goal was to evaluate the level of margins and differentiation and variability of prices of pork lion and ham in theirs marketing chain in the years 1999-2005. The empirical price analysis shows the highest differentiation and variability of prices in the first level of marketing chain analyzed products. It was also indicated the higher differentiation and variability of prices for pork loin than ham and decreasing share of producers in creating consumer prices, for both products. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Biuletyny statystyczne. 2000-7.006: Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  2. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2003 roku. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2005 roku [www.stat.gov.pl].
  3. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2000 roku. 2001: Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  4. Ceny w Gospodarce Narodowej w 2002 roku. 2003: Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  5. Figiel S., Białek A. 2005: Zagadnienie transmisji cen na rynkach produktów rolnych i żywnościowych. Roczniki Naukowe SERiA, tom VII, zeszyt 5, 26-31.
  6. Figiel S. Kozłowski W. Pilarski S. 2001: Marketing w agrobiznesie. Tom I: Marketing towarów rolnych. Wydawnictwo UWM w Olsztynie, 23.
  7. Seremak-Bulge J., Hryszko K. 2004: Wpływ integracji na ceny podstawowych surowców rolniczych. Przemyśl Spożywczy, nr 4, 40-45.
  8. Toruń Ł. 2004: Cenowe oczekiwania sprzed integracji. Marketing w Praktyce, nr 5., 42-45.
  9. Urban R. 2003: Ceny, marże i koszty produkcji żywności w Polsce i Unii Europejskiej. Przemysł Spożywczy, nr 8, 40-41.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu