- Author
- Lubańska Aleksandra
- Title
- Przesłanki współpracy producentów owoców i warzyw z sieciami hipermarketów
Reasons for Fruit and Vegetables Producers' Cooperation with Hypermarkets' Chains - Source
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 109-113, bibliogr. 2 poz.
- Keyword
- Produkcja rolna, Przetwórstwo owocowo-warzywne, Handel artykułami żywnościowymi, Sieci handlowe, Hipermarkety
Agricultural production, Fruit and vegetables processing, Food trade, Chain stores, Hypermarkets - Note
- summ.
- Abstract
- Przedstawiono przesłanki podjęcia współpracy w kanale dystrybucji przez producentów owoców i warzyw z hipermarketami. Przedstawiona analiza przesłanek potwierdza, że podstawową przyczyną nawiązania kontaktów handlowych ze sklepami wielkopowierzchniowymi jest pewność i stabilność sprzedaży dużych partii towaru. (oryg. streszcz.)
Emergence of foreign chains of super- and hypermarkets in Poland in 1990's resulted in major changes in food distribution systems. Several channels, especially concerning FMCG were shortened. Foreign trade chains, aspiring to optimize transactions and possessing great economic potential, established contact directly with producers, including agricultural producers, passing over the wholesale level. Fruits and vegetables producers' motives for taking up decision of delivering their products to hypermarkets are an interesting element of the cooperation. This research shows that the main reasons for fruits and vegetables producer to sign up a contract by a with a hypermarket are: sale of large batches of goods as well as certainty and stability of the market. Other reasons concerned problems with former sale, improvement of financial situation and a chance for increase of sale (production). (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business - Bibliography
- Klajda M. 2006: Czy Polacy wolą kupować w tradycyjnych sklepach. Materiały Konferencyjne Best Shop, Forum Handlu Detalicznego str. 85
- Parzelska D. 2006: Trendy w handlu detalicznym. Raport AC Nielsen Hopper Trends.
- Cited by
- ISSN
- 1508-3535
- Language
- pol