BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Lubańska Aleksandra
Title
Przesłanki współpracy producentów owoców i warzyw z sieciami hipermarketów
Reasons for Fruit and Vegetables Producers' Cooperation with Hypermarkets' Chains
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 109-113, bibliogr. 2 poz.
Keyword
Produkcja rolna, Przetwórstwo owocowo-warzywne, Handel artykułami żywnościowymi, Sieci handlowe, Hipermarkety
Agricultural production, Fruit and vegetables processing, Food trade, Chain stores, Hypermarkets
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono przesłanki podjęcia współpracy w kanale dystrybucji przez producentów owoców i warzyw z hipermarketami. Przedstawiona analiza przesłanek potwierdza, że podstawową przyczyną nawiązania kontaktów handlowych ze sklepami wielkopowierzchniowymi jest pewność i stabilność sprzedaży dużych partii towaru. (oryg. streszcz.)

Emergence of foreign chains of super- and hypermarkets in Poland in 1990's resulted in major changes in food distribution systems. Several channels, especially concerning FMCG were shortened. Foreign trade chains, aspiring to optimize transactions and possessing great economic potential, established contact directly with producers, including agricultural producers, passing over the wholesale level. Fruits and vegetables producers' motives for taking up decision of delivering their products to hypermarkets are an interesting element of the cooperation. This research shows that the main reasons for fruits and vegetables producer to sign up a contract by a with a hypermarket are: sale of large batches of goods as well as certainty and stability of the market. Other reasons concerned problems with former sale, improvement of financial situation and a chance for increase of sale (production). (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Klajda M. 2006: Czy Polacy wolą kupować w tradycyjnych sklepach. Materiały Konferencyjne Best Shop, Forum Handlu Detalicznego str. 85
  2. Parzelska D. 2006: Trendy w handlu detalicznym. Raport AC Nielsen Hopper Trends.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu