BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Łaba Sylwia
Title
Znaczenie marki w kształtowaniu rynku mleka spożywczego w Polsce
The Importance of Brand for Milk Market in Poland
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 114-117, bibliogr. 8 poz.
Keyword
Rynek rolny, Rynek żywności, Mleko, Przemysł mleczarski, Marka produktu, Marketing produktów rolnych, Produkcja mleka
Agricultural markets, Food market, Milk, Dairy industry, Product brand, Marketing of agricultural products, Milk production
Note
summ.
Abstract
Omówiono znaczenie i miejsce marki na rynku mleka spożywczego oraz przedstawiono elementy marketingu na tym rynku.

Many processes shaped milk marked in Poland. Brands development and growth in importance of marketing was very important for production and consumption liquid milk in Poland. Dairies, which want to improve their market position, should differ their market products and undertake marketing activities.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Boruc R. 1999: Droga mleczna. Handel, nr 2, 38.
  2. Boruc R. 2001: Hossa U HT. Handel, nr 1, 28.
  3. Górski J., Łaba S. 2006: Karton czy butelka?. Forum Mleczarskie, nr 2.
  4. Kall J. 2001: Silna marka. Istota i kierowanie. PWE, Warszawa.
  5. Kozłowski W., Stachowski T. 1997: Analiza strategii dystrybucji wybranej spółdzielni mleczarskiej. Przegląd Mleczarski, nr 3, 92-93.
  6. Kozłowski W. 2004: Zmiany w systemie dystrybucji produktów mleczarskich na przykładzie mleka UHT (maszynopis). Olsztyn, 3.
  7. Łaba S. 2004: Proces rozwoju produkcji i rynku mleka UHT w Polsce. Maszynopis SGGW, Warszawa.
  8. Pietras C. 1994: Elernenty makro- i mikroekonomii dla inżynierów. PWN, Warszawa, 74.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu