BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wyszkowska Zofia
Title
Zachowania konsumenckie wobec marek globalnych i krajowych
Consumer Behaviour Towards Global and National Brands
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 235-239, bibliogr. 4 poz.
Keyword
Zachowania konsumenta, Marka produktu, Sieci handlowe
Consumer behaviour, Product brand, Chain stores
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono wyniki badań dotyczące zachowań konsumentów w zakresie wyboru marek krajowych i globalnych batonów czekoladowych, kolorowych napojów gazowanych i proszków do prania. Analizowano, jakie marki wskazanych produktów wybierają konsumenci najczęściej. Badania prowadzono w sieciach handlu detalicznego i korzystano z kwestionariusza ankiety. Analizy wskazują, że konsumenci spośród wielu produktów oferowanych w marketach najczęściej wybierają produkty znanych marek globalnych. (oryg. streszcz.)

The present study shows the results of research concerning consumer behaviour in the scope national and global brands choice. It was analysed which brands of chocolate bars, soft drinks and washing powders consumers choose most often. A questionnaire was used to indicate consumer choices. The survey was conducted in retail chains. The analysis revealed that consumers choose well-known global brand products most often among many products offered by supermarkets. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Altkorn J. 2001: Strategia marki. PWE, Warszawa, 12.
  2. Chernatony L. 2003: Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 37.
  3. Domański T. 2001: Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. PWN, Warszawa-Łódź, 119.
  4. Kall J. 2001: Silna marka. PWE Warszawa, 13.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu