- Author
- Wyszkowska Zofia
- Title
- Zachowania konsumenckie wobec marek globalnych i krajowych
Consumer Behaviour Towards Global and National Brands - Source
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2007, T. 9, z. 4, s. 235-239, bibliogr. 4 poz.
- Keyword
- Zachowania konsumenta, Marka produktu, Sieci handlowe
Consumer behaviour, Product brand, Chain stores - Note
- summ.
- Abstract
- Przedstawiono wyniki badań dotyczące zachowań konsumentów w zakresie wyboru marek krajowych i globalnych batonów czekoladowych, kolorowych napojów gazowanych i proszków do prania. Analizowano, jakie marki wskazanych produktów wybierają konsumenci najczęściej. Badania prowadzono w sieciach handlu detalicznego i korzystano z kwestionariusza ankiety. Analizy wskazują, że konsumenci spośród wielu produktów oferowanych w marketach najczęściej wybierają produkty znanych marek globalnych. (oryg. streszcz.)
The present study shows the results of research concerning consumer behaviour in the scope national and global brands choice. It was analysed which brands of chocolate bars, soft drinks and washing powders consumers choose most often. A questionnaire was used to indicate consumer choices. The survey was conducted in retail chains. The analysis revealed that consumers choose well-known global brand products most often among many products offered by supermarkets. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business - Bibliography
- Altkorn J. 2001: Strategia marki. PWE, Warszawa, 12.
- Chernatony L. 2003: Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 37.
- Domański T. 2001: Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. PWN, Warszawa-Łódź, 119.
- Kall J. 2001: Silna marka. PWE Warszawa, 13.
- Cited by
- ISSN
- 1508-3535
- Language
- pol