BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Majchrzycki Dariusz, Baum Rafał
Title
Analiza zachowań marketingowych przedsiębiorstw rolnych w aspekcie integracji z Unią Europejską
Analyse of Marketing Behaviour of Agricultural Enterprises in the Aspect of Integration with the European Union
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 980, s. 309-314, tab., bibliogr. 5 poz.
Issue title
Wyzwania stojące przed rolnictwem i wsią u progu XXI wieku
Keyword
Produkcja rolna, Rośliny przemysłowe, Marketing-mix, Marketing produktów rolnych, Materiały konferencyjne
Agricultural production, Industrial plants, Marketing-mix, Marketing of agricultural products, Conference materials
Note
summ.
Company
Państwowe Gospodarstwo Rolne (PGR)
State Agricultural Farm (PGR)
Abstract
Celem autorów była analiza zachowań marketingowych dwóch wybranych przedsiębiorstw rolnych z branży hodowlano-nasiennej. Autorzy przeanalizowali zakres wykorzystywania przez te przedsiębiorstwa poszczególnych elementów marketingu-mix w ramach aktywizacji sprzedaży swoich produktów.

The aim of the report was analyse marketing behaviours two selected agricultural enterprises. Examined enterprises were using elements of marketing-mix, especially in the case of selling added value products - seed corn. A lot of profits gives vertical and horizontal integration. The rang of utilisation of vertical and horizontal integration was limited. Only vertical integration was utilised in the case of selling milk, sugar beets, rape and brewery barley. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Baruk A.: Cele marketingowe i ich określenie w teorii i praktyce. "Marketing i Rynek" 2000 nr 2.
  2. Wielicki W., Wajszczuk K., Baum R.: Analiza zachowań marketingowych w gospodarstwach rolnych - stan obecny i kierunki rozwoju. [w:] Wieś i rolnictwo w procesie integracji Polski z Unią Europejską. Poznań: Wyd. AR 1998.
  3. Sznajder M., Przepióra A., Trębacz A.: Marketing produktów rolno-spożywczych. Poznań 1997.
  4. Żmija J., Strzelczak L.: Zarządzanie i marketing w agrobiznesie wobec integracji z Unią Europejską. Kraków: Wyd. AR 2000.
  5. Cordier J.: Importance of Commodity Risk Management for Producers of the European Union. United Nations Conference on Trade and Development. Lyon, 9-12 November 1998.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu