BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Stawicka Ewa
Title
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako przewaga konkurencyjna na globalnym rynku
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage on the Global Market
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 1, s. 405-408, tab., bibliogr. 9 poz.
Keyword
Przewaga konkurencyjna, Etyka biznesu, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Competitive advantage, Business ethics, Corporate Social Responsibility (CSR)
Note
summ.
Abstract
Autorka przedstawiła ideę koncepcji społecznej odpowiedzialności w biznesie jako źródła przewagi konkurencyjnej na globalnym rynku. Podkreśliła ważność zagadnienia, jako pozytywnego narzędzia w rywalizacji z konkurentami na rynku.

Conception of Corporate Social Responsibility (CSR) is relatively not enough known, however, it swindles meanings, particularly when in day of technological progress and necessity of cooperation of different group of economic subject exists complicated global economic system. Interest grows theme permanently, because a people should be conscious, that taking care of behaviour of balance in economic sphere equal (économe growth), social (correction quality life) and is common duty ecological (environmental protection). (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Carroll A.B. 1993: Business and society: Ethics and stakeholder management. Wyd. 2, College Division South-Western Publishing Co, Ohio, s. 35.
  2. De George R.T. 1995 : Business ethics. Wyd. 4. Prentice Hall, Englewood Cliffs, s. 573.
  3. Friedman M. 1970: The Social responsibility of business is to increase its profits. New York Times Magazine, 13 września.
  4. Green Paper for promoting a European framework for corporate social responsibility. COM 2001: 366 final, Bruksela.
  5. Klimczak B. 1999: Etyka gospodarcza, [W:] Gasparski W., Lewicka-Strzałka A., Miller D. (red.). Etyka biznesu, gospodarki i zarządzania. Wyd. Wyższej Szkoły Humanistyczne- Ekonomicznej w Łodzi, Fundacji "Wiedza i Działanie" im. L. Von Milesa i T. Kotarbińskiego, Warszawa, s. 103.
  6. Kohlberg L. 1981: The philosophy of moral development. Harper & Row, New York, s. 631.
  7. Me Guire J. 1963: Business and society. New York, s. 144.
  8. Rybak M. 2004: Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa, s. 28.
  9. [www.gazeta-it.pl].
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu