BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Chlebicka Aleksandra
Title
Trends in Fruit and Vegetable Consumption and Trade: a Challenge for Polish Fruit and Vegetables Producers
Trendy w konsumpcji i handlu owocami i warzywami: wyzwania dla polskich producentów
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2006, T. 8, z. 6, s. 29-32, tab., wykr., bibliogr. 8 poz.
Keyword
Owoce, Handel artykułami żywnościowymi, Warzywa, Organizacje producenckie, Konsumpcja żywności, Fizyczna dystrybucja towarów
Fruit, Food trade, Vegetables, Producer organisations, Food consumption, Physical distribution of goods
Note
summ.
Abstract
W artykule przedstawiono najważniejsze trendy w konsumpcji i handlu detalicznym owoców i warzyw oraz wynikające z nich zmiany w marketingu tych produktów w Polsce. Zmieniające się preferencje konsumentów oraz współpraca z nowoczesnymi kanałami dystrybucji wymuszają na producentach zmiany zarówno na poziomie produkcji, jak i w marketingu, w tym w szczególności wdrażanie systemów zarządzania jakością. W artykule omówiono zmiany w strukturze i organizacji gospodarstw w sektorze owocowo-warzywnym w Polsce. (abstrakt oryginalny)

The article discusses impact of consumers' needs and new trade practices (large quantities, consistent quality, quality assurance systems) on the Polish horicultural sector, especially at the farm level. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Siutaj W. 2004: System EUREPGAP. Sad Nowoczesny, 7/2004, s. 36.
  2. Cook R. 1999: An overview of key food industry drivers: implication for the fresh produce industry. Journal of Food Distribution Research, Volume 30, Number 1, s.1-4.
  3. Kaufman Ph., Handy Ch. 2000: Understanding the Dynamics of Produce Markets. Consumption and Consolidation Growth, USDA.
  4. Kubiak, K. at al. 2002: Sadownictwo w Polsce (1990-2001). Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Ogrodnictwa, Warszawa, s.69.
  5. EU Market Survey. Fresh Fruit and vegetables, CBI, 2005, s. 17-29.
  6. Raport Strategiczny Dystrybucja FMCG 2004, GfK Polonia.
  7. Raport z projektu Regoverning Markets in Agriculture, available on line at www.regoverningmarkets.org.Ddane GUS oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
  8. www.eurep.org.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu