BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Strychalska-Rudzewicz Anna
Title
Stosunek konsumenta do jakości jogurtu
Consumer's Attitude to Quality of Yoghurt
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 344-349, bibliogr. 3 poz.
Issue title
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Keyword
Badanie jakości, Konsumencka ocena jakości, Jakość produktów żywnościowych
Quality research, Consumers' quality assessment, Quality of food products
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono rezultaty badań ankietowych przeprowadzonych wśród 512 respondentów. Badanym konsumentom jogurtu przedstawiono osiem cech jogurtu odnoszących się do jego jakości. Porównano wyniki badań przeprowadzonych w 1997 i w 2002 roku.

In paper one presented results of questionnaire research conducted with 512 respondents from the province of Warmia and Masuria concerning consumer's attitude towards quality of yoghurt. Respondents indicated taste and nutritional value of yoghurt as the important features according of quality of yoghurt. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Baryłko-Pikielna N. (1975): Zarys analizy sensorycznej żywności. WNT, Warszawa.
  2. Kędzior Z., Karcz K. (1997): Badania marketingowe w praktyce. PWE, Warszawa, s. 80.
  3. Zalewski R. (2002): Zarządzanie jakością w produkcji żywności. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, s. 34.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu