- Author
- Szopiński Wiesław
- Title
- Informacja rynkowa jako czynnik podnoszący racjonalność decyzji producentów rolnych
Market Information as Factor Improving Rationality of Decisions Taken by Agricultural Producers - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 376-380, bibliogr. 5 poz.
- Issue title
- Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
- Keyword
- Informacja rynkowa, Produkcja rolna, Podejmowanie decyzji gospodarczych
Market information, Agricultural production, Business decisions - Note
- summ.
- Abstract
- Artykuł zawiera rozważania dotyczące racjonalności podejmowania decyzji. Przedstawiono znaczenie informacji rynkowych w podejmowaniu decyzji biznesowych.
In the situation of faulty functioning of market and lack of market information, farmers have to take numbers of serious decisions regarding production. Long production cycle, which characterizes agriculture causes, that decisions are made earlier that sending production on the market. Agricultural producers' reactions on market signals are delayed and they cannot always adjust their production to market demands, because decisions on taking production are made on the basis of current information, and not future market evaluation. This can be changed by objective, accurate information on present and predicted situations occurring in agri-business. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Bunge M. (1967): Scientific Research. Springer, Berlin, s. 121.
- Kotarbiński T. (1970): Sprawność i błąd. PZWS, Warszawa, s. 266.
- Matuszak E. (1995): Potrzeby informacyjne doradztwa rolniczego. [w:] Stan i kierunki rozwoju systemu informacji rolniczej. ODR Minikowo, ATR Bydgoszcz, s. 93.
- Simon A.H. (1976): Działanie administracji. Proces podejmowania decyzji w organizacjach administracyjnych. PWN. Warszawa, s. 181-183.
- Sztucki T. (1992): Marketing - sposób myślenia - system działania. Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa, s. 52.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol