- Author
- Wierzbiński Bogdan, Surmacz Tomasz
- Title
- Jakość - determinantem konkurencyjności w małych i średnich przedsiębiorstwach handlowych (na podstawie opinii mieszkańców województwa podkarpackiego)
The Quality as a Factor Determining Competiveness in Small and Medium Trade Enterprises (Based on Opinions of Podkarpackie Voievodship Inhabitants) - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 510-515, bibliogr. 6 poz.
- Issue title
- Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
- Keyword
- Przedsiębiorstwo handlowe, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Badania konsumenckie
Commercial enterprises, Enterprise competitiveness, Consumer research - Note
- summ.
- Abstract
- Opracowanie ma na celu dokonanie analizy możliwości konkurowania przez jakość oferty w odniesieniu do małych i średnich placówek handlowych. Zwrócono uwagę na zmiany preferencji nabywców. Omówiono wyniki badań respondentów przeprowadzonych w województwie podkarpackim.
In this paper the results of the survey on 300 inhabitants from podkarpackie voievodship were presented. The results show, that according to the type of a shop, customers' demands can vary, but above all they expect: good quality of products, low prices and convenient opening hours. (short original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Adamkiewicz H.G. (2000): Produktywność jako czynnik wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w perspektywie integracji z UE. (W:) Strategie wzrostu produktywności firmy. Red. A. Stabryła. AE w Krakowie, Kraków, s. 13-14.
- Mantura W. (2002): Identyfikacja czynników sukcesu i konkurencyjności przedsiębiorstwa. (W:) Problemy wdrażania strategii rozwoju województwa wielkopolskiego. Red. E. Skawińska. PTE, Poznań, s. 87.
- Skawińska E. (2002): Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście. PWN, Warszawa - Poznań, s. 76.
- Skrzypek E. (2000): Jakość i efektywność. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, s. 18-19.
- Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce. (2000). Red. K. Kuciński AGH, Warszawa, s. 11
- Zachowania konsumenckie - gdzie robimy zakupy. Raport z badań, http://www.cbos.pl.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol