BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wójcik-Karpacz Anna
Title
Jakościowe kryteria identyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
Quality Criteria of Identification of Small and Medium Enterprises in Poland
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 545-553, bibliogr. 9 poz.
Issue title
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Keyword
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Small business, Enterprise management
Note
summ.
Abstract
Celem artykułu jest próba sprecyzowania pojęcia małego i średniego przedsiębiorstwa przy zastosowaniu kryteriów jakościowych. Pozwalają one odróżnić małe i średnie przedsiębiorstwa od dużych.

In the following article the issue of identification of small and medium enterprises is presented with a main focus on quality criteria of qualification to this enterprise sector. The fact of correct determination of company's size, both for the company itself and for other institutions in business environment, was indicated as a matter of considerable importance. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J. (2001): Zarządzanie organizacjami. TNOiK, Toruń.
  2. Dobrzyński M. (2000): Zarządzanie potencjałem społecznym. Wyd. Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa.
  3. Gierszewska G., Romanowska M. (2002): Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa.
  4. Griffin R. W. (1996): Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa.
  5. Machaczka J. (1999,): Podstawy zarządzania. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  6. Porter M.E. (2001): Porter o konkurencji. PWE, Warszawa.
  7. Porter M.E. (1996): Strategia konkurencji. PWE, Warszawa.
  8. Poznańska K., Schulte-Zurhausen M. (1994): Kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw. "Przegląd Organizacji" nr 2.
  9. Strużycki M. (2002): Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Uwarunkowania europejskie. Difin, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu