BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Zuzek-Dominik Dagmara
Title
Ekonomiczne i jakościowe znaczenie produkcji napojów alkoholowych w Polsce
Economic and Quality Significance of the Production of Alcohol Beverages in Poland
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 983, t. 2, s. 607-612, bibliogr. 7 poz.
Issue title
Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie
Keyword
Produkcja napojów alkoholowych, Rynek napojów alkoholowych
Alcohol production, Alcoholic beverages market
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono i omówiono dane dotyczące produkcji napojów alkoholowych w Polsce i wpływów do budżetu państwa wynikających z tytułu akcyzy na wyroby alkoholowe.

The changes in alcohol sector are different from the structural and evolutionary processes in the other branches of food industry. In the alcohol secton higher production had not the place. There not the big investments and quick privatisation (particulary on the spirit branches). Only changes were the development of production assortment and betterment of quality and trade attractiveness. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Kilijanek K. (2000): Czarny scenariusz trwa. "Rynki Alkoholowe" nr 11, s. 16.
  2. Lisiecka K. (1992): Jakość a marketing. "Problemy Jakości" nr 2, s. 15.
  3. Markiewicz W. (2002): Laffer na bani. "Polityka" nr 29, s. 24. "Polityka" 2002 nr 49, s. 36.
  4. Tomasik H. (2002): Obniżka akcyzy na alkohol jest realna, ale nie natychmiast. "Rynki Alkoholowe" nr 5, s. 36.
  5. Urban St. (1996): Marketing produktów spożywczych. AE we Wrocławiu, Wrocław.
  6. Żmija J. (1996): Wybrane elementy rynku rolno-żywnościowego. [W:] Podstawy ekonomii rynku i marketingu w gospodarce żywnościowej. Red. J. Żmija, L. Strzelczak. Akademia Rolnicza, Kraków.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu