BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wierzbiński Marcin
Title
Strategia przedsiębiorstwa a jego wartość
Strategy of Company and Its Value
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Finanse i Bankowość (10), 2003, nr 970, s. 9-14, bibliogr. 7 poz.
Keyword
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Planowanie strategiczne w zarządzaniu, Przewaga konkurencyjna, Strategia przedsiębiorstwa
Value Based Management (VBM), Strategic planning in the management, Competitive advantage, Corporation strategies
Note
summ.
Abstract
Zamierzeniem tej publikacji było wskazanie na zależności występujące pomiędzy strategią a tworzeniem wartości przedsiębiorstwa.

The main aim of this article is to show a relationship between strategy and creating shareholder value. The author points at the productivity as the most important source of competitive advantage and company value. In the article there is paid attention to different ways of formulating and assessing the strategy that are coherent with the conception of creating shareholder value. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1426-1278
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu