BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Łopaciński Karol
Title
Technologie informatyczne wspomagające strategię efektywnej obsługi klienta w łańcuchu dostaw
Information Technologies Supporting the Efficient Consumer Response Strategy in the Supply Chain
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (10), 2007, nr 1150, s. 128-137, bibliogr. 15 poz.
Issue title
Seminarium międzykatedralne "Systemy informacyjne w zarządzaniu" zorganizowane z okazji jubileuszu 40-lecia pracy naukowej prof. zw. dra hab. Adama Nowickiego
Keyword
Technologia informacyjna, Efektywna obsługa klienta, System automatycznej identyfikacji, Pieniądz elektroniczny, Elektroniczna Wymiana Danych
Information Technology (IT), Efficient Consumer Response (ECR), Automatic identification systems (AIS), Electronic money, Electronic Data Interchange (EDI)
Note
summ.
Abstract
Scharakteryzowano istotę strategii efektywnej obsługi klienta (Efficient Consumer Response - ECR), która polega na zaspokojeniu potrzeb i oczekiwań nabywców przy jednoczesnym obniżeniu kosztów działań. Przedstawiono technologie informatyczne wspomagające ECR, do których można zaliczyć: automatyczną identyfikację (AI), elektroniczną wymianę danych (EDI) oraz elektroniczny transfer płatności (EFT).

The ECR ("Efficient Consumer Response") movement effectively began in the mid-nineties and was characterised by the emergence of new principles of collaborative management along the supply chain. It was understood that companies can serve consumers better, faster and at less cost by working together with trading partners. Cooperation of the participants of the supply chain according to the ECR concept is based on the mutual communication and permanent flow of actual and complete information. It is possible because all cooperating firms use modern IT solutions such as: AI (Automatic Identification), EDI (Electronic Data Interchange) or EFT (Electronic Funds Transfer). (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Baraniecka A., ECR-Efficient Consumer Response. Łańcuch dostaw zorientowany na klienta. Biblioteka Logistyka, Poznań 2004.
  2. Blaik P., Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2001.
  3. Gołembska E., Kompendium wiedzy o logistyce, Warszawa-Poznań 1999.
  4. Grandys A., Drogi bankowości internetowej, CIO 2/2005, http://www.idg.pl/artykuly/46517.html, 2005.
  5. Hałas E., Swarcewicz R., Zastosowanie kodów kreskowych, [w:] Kody kreskowe, ILiM, Poznań 2002.
  6. http://www.ecr.pl/.
  7. http://www.ecrnet.org.
  8. http://kody-kreskowe.dlawas.com/.
  9. http://www.fmi.org/media/bg/ecrl.htm.
  10. http://www.gemini.lodz.pl/Produkty/SAI/Kody.aspx.
  11. http://www.globalscorecard.net/getting_started/introduction.asp.
  12. http://www.gmabrands.com/industryaffai rs/docs/whitepaper.cfm?DocID=360&.
  13. Kuglin F.A., Customer-Centered Supply Chain Management. A Link-By-Link Guide, AMACOM, New York 1998.
  14. Muszyński J., Borek J.R., Systemy RFID w przedsiębiorstwie, NetWorld, wrzesień 2006, http://www.idg.pl/artykuly/52554.html, 2006.
  15. Pokusa T., Istota i podstawy infopartneringu w strategii ECR, "Logistyka" 2000.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1507-3858
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu