BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Krawiec Piotr
Title
Marketing w modelu "płać za sukces"
Source
Marketing w Praktyce, 2009, nr 2, s. 14-17
Keyword
Reklama w internecie, Efektywność reklamy, Kampanie reklamowe, Kontrola marketingowa
Internet advertising, Advertising efficiency, Advertising campaign, Marketing control
Abstract
Autor tłumaczy, że powszechnie stosowanym sposobem rozliczania reklamy w Polsce jest model „płać za emisję", bez względu na to, z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie określany mianem CPM (Cost per Mille - koszt za tysiąc odsłon), choć generalnie obowiązuje w mediach, jest zdaniem autora bardzo mało korzystny dla reklamodawców - szczególnie tych zabiegających o efekty sprzedażowe, ponieważ firmy, wydając miliony złotych na kampanie reklamowe, kupują jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie mogąc z góry ocenić skuteczności swoich działań. W Polsce żadne medium nie gwarantuje efektów realizowanych kampanii marketinowych. Autor pokazuje, że kilka lat temu w USA i Europie Zachodniej zaczęto realizować w internecie pierwsze kampanie rozliczane w modelu efektywnościowym - CPA (Cost per Ac-tion), inaczej mówiąc – „płać za sukces,” za efekt. Model ten zakłada, że reklamodawca rozlicza się z medium tylko za konkretną akcję - płaci za rezultaty swoich działań promocyjnych, a więc np. za sprzedaż, rejestrację czy też wypełnienie formularza. Natomiast firma obsługująca cały proces otrzymuje tylko wynagrodzenie prowizyjne, uzależnione od wyników sprzedażowych.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu