BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Szuster Mariusz
Title
Przesłanki lokalizacji produkcji w krajach azjatyckich
The Circumstances of Manufacturing Localization in Asian Countries
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 13, s. 123-129, bibliogr. 11 poz.
Issue title
Procesy integracyjne w regionie Azji i Pacyfiku
Keyword
Lokalizacja produkcji przemysłowej, Produkcja przemysłowa
Industrial production location, Industrial production
Note
summ.
Country
Chiny
China
Abstract
Strategia lokalizacji produkcji w krajach rozwijających się ma prowadzić do obniżenia kosztów wytwarzania. Z tej możliwości korzystają głównie firmy konkurujące ceną. Można jednak spotkać wiele sytuacji, gdy strategia niskich kosztów wytwarzania nie przynosi właściwych efektów. (fragment artykułu)

China is perceived as the low-cost labour country. Many manufacturers of clothes, toys, bikes and mobile phones have located their factories over there. For many sectors of industry China is a perfect place. But there are still many fields of economic activity where other countries offer better conditions. This concerns especially these companies which use rules just in time or quick response. Some examples will show results of different strategies. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Bibliography
Show
  1. Christopher M., Peck H., Towill D., A taxonomy for selecting global supply chain strategies, „The International Journal of Logistics Management" 2006 nr 2.
  2. Fung M. et. al., The air cargo industry in China: Implications of globalization and WTO accession, „Transportation Journal" 2005 nr 4.
  3. Harrison A., van Hoek R., Logistics Management and Strategy, Prentice Hall, Harlow 2005.
  4. http://finanse. wp.pl/POD,35 ,wid,9778361 ,prasa.html?rfbawp= 1206091340.318&ticaid= 1591 b (marzec 2008).
  5. http://gbk.net.pl/articles.php?lng=pl&pg=537 (marzec 2008).
  6. Oum T.H., Park J.H., Multinational firms location preference for regional distribution centers, focus on the Northeast Asian region, „Transportation Research", March 2004 nr 2.
  7. Raport Freight Forecast 2005-2009, http://www.iata.org/NR/rdonlyes/CC8F53FF-D587-4C7A-8CDA-1E9F583553 lE/0/PressPackPassengerandFreightForecast20052009.pdf (grudzień 2007).
  8. Wingfield B., Areas where China is number 1, www.forbes.com (marzec 2008).
  9. Wingfield B., Not yet made in China, www.forbes.com (marzec 2008).
  10. World Investment Report 2006, FDI from developing countries and transition economies: implications for development, United Nations, Nowy Jork-Genewa.
  11. www.paiz.gov.pl/files/?id_plik=8949 (grudzień 2007).
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu