- Author
- Jakubów Leon
- Title
- Strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
Corporate Social Responsibility Strategy - Source
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 117-121, bibliogr. 11 poz.
- Issue title
- Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
- Keyword
- Strategia przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Corporation strategies, Corporate Social Responsibility (CSR) - Note
- summ.
- Abstract
- Coraz powszechniejsza wśród menedżerów jest świadomość konieczności rozwijania się przedsiębiorstwa zgodnie z interesem społecznym. Coraz mocniejsze jest przekonanie, że przedsiębiorstwo najlepiej zabezpieczy swój byt, dbając o interes społeczny oraz kształtując swoje stosunki z różnymi grupami otoczenia, opierając je na dialogu i zaufaniu. Wychodząc naprzeciw społecznym oczekiwaniom, przedsiębiorstwa podejmują różnorakie działania dla realizacji strategii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (corporate social responsibility CSR), o czym mowa w artykule.
People expect more social and ecological responsibility from businesses. In response companies undertake philanthropic activities and prepare social audits. However, the most effective way is to combine the company's business interest with social needs, and this way giving it a strategic dimension. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- Dębek K., Otwartość w cenie, "Forbes" 2007 nr 12.
- Granice konkurencji. Grupa lizbońska, Poltext, Warszawa 1996.
- Hampden-Tumer Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, ABC, Warszawa 1998.
- Hawken P., Przez zielone okulary, Pusty Obłok, Warszawa 1996.
- Jakubów L., Kiełczewski S., Noga M., Cele rozwojowe władz publicznych i organizacji gospodarczych: kompatybilność czy konflikt, Wyd. AE, Wrocław 2004.
- Kreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.
- Porter M.E., Kramer MR., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Business Review, Heiion, Gliwice 2007a.
- Porter M.E., Kramer M.R., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej!, "Harvard Business Review" 2007b nr 6.
- Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Sanders D., Strategia, nie filantropia, "Respo. Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu" 2003 nr 3.
- Towards a More Egnitable World Order. Declaration of Kuala Lumpur Conference of the Club of Rome, 15-10 November 1993.
- Cited by
- ISSN
- 1899-3192
- Language
- pol