BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Rogoziński Kazimierz
Title
Sfera publiczna fundamentem sektora usług publicznych
Public sphere as a base of public services
Source
Współczesne Zarządzanie, 2008, nr 1, s. 5-18, bibliogr. 16 poz.
Keyword
Profesjonalizm, Usługi publiczne, Badania naukowe, Sektor publiczny
Professionalism, Public services, Scientific research, Public sector
Abstract
Punktem wyjścia jest następująca obserwacja: usługi publiczne są naukowo eksplorowane przez finansistów ( finanse publiczne) i prawników (prawo administracyjne), do których dołączyli ostatnio specjaliści od zarządzania sektorem publicznym. Każde z tych grup wprowadza własną perspektywę analityczno-badawczą, co powoduje nie tylko polaryzację wiedzy – ale co gorsza – wiedzę oczyszczoną z usług jako takich. Więc konstatacja: w wiedzy o sektorze usług publicznych nieobecna jest teoria usług. Zatem zasadnicza teza przeprowadzana w tekście ma więc następującą postać: wyodrębnienie ‘sfery publicznej’ pozwoliłoby zrozumieć czym są w istocie usługi publiczne i stworzyć usługowe podwaliny pod zintegrowaną teorię sektora publicznego. (abstrakt oryginalny)

Public services are an object of interest and the focus of systematic investigations for researchers in the fields of public finance, administrative law and – to lesser instant – management sciences. The theory and knowledge of service, however, has not been used in exploring/explaining public services. The author proposes to fill this gap based on a contemporary understanding of the public realm, together with a new service theory. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Attali J., (2007), Krótka historia przyszłości. Demokracja i rynek w XXI w. „Europa", dodatek do „Dziennika", nr. 2007/5 (148).
  2. Arendt H., (2Q00),Kondycja ludzka. Fundacja Altheja, Warszawa.
  3. Baudrillard J., (2007), Wymiana symboliczna i śmierć, Wydawnictwo SiC, Warszawa.
  4. Buber M., (1992), Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, PAX, Warszawa.
  5. Damasławski A., (2002), Świat nie jest na sprzedaż. Warszawa.
  6. Kępiński A., (2002), Poznanie chorego, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
  7. Levinas E., (1991), Trudna wolność, Wydawnictwo ATEXT Gdynia.
  8. Levinas E., Ślad innego, [w:J Baran B. (red.), Filozofia dialogu, Wydawnictwo ZNAK, Kraków.
  9. Nicholls R.F., (2005), ¡nteractions between service customers. Managing on-site Customer-to-Customer interactions of service advantage, Wyd. AE, Poznań.
  10. Patoćka J., (1998), Eseje heretyckie z filozofii dziejów, Fundacja Altheja, Warszawa.
  11. Rogoziński K., (2002), O marketingu - mimo wszystko - inaczej, „Marketing i rynek", 2002/5.
  12. Rutkowski K„ (2006), Ostatni pasaż. Przypowieść o byciu byle-jakim, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk.
  13. Sławek T., (2002), Antygona w świecie korporacji. Rozważania o uniwersytecie w czasach obecnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
  14. Tatarkiewicz W., (1989), Dobro i oczywistość, Wydawnictwo Lubelskie, Lublin.
  15. Weber M., (2002), Gospodarka a społeczeństwo, WN PWN, Warszawa.
  16. Wildena A., (1977), System and Structure, Tavistock Publishing, Londyn.
Cited by
Show
ISSN
1643-5494
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu