BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pomykalski Andrzej
Title
Zmiany strategiczne a konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku globalnym
Strategic Changes and Company Competitiveness on Global Markets
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 20, s. 303-308, bibliogr. 9 poz.
Issue title
Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce
Keyword
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Wartość przedsiębiorstwa, Styl zarządzania, Zmiany organizacyjne
Enterprise competitiveness, Enterprise value, Management style, Organisational change
Note
summ.
Abstract
Autor rozpatrzył możliwość wykorzystania czynników tworzenia wartości przedsiębiorstwa do kształtowania przewagi konkurencyjne w warunkach globalnego rynku. Działania te prowadzą do zmian strategicznych w rozwoju przedsiębiorstwa.

The author analyzes the impact of competition on business development. The author discusses competitiveness in the light of creating value for an investor and a customer. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Enkel E., Back A., Krogh von G., Knowledge Networks for Business Growth, Springer, Berlin-Heidelberg 2007.
  2. Innovation on the Knowledge Economy - Implications for Education and Learning, Centre for Educational Research and Innovation, OECD Publishing House, Paryż 2004.
  3. Kaleta A., Inicjatywa strategiczna jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa, [w:] Sukces organizacji. Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne, red. H. Czubasiewicz, W. Golnau, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2007.
  4. Kotler Ph., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Warszawa 2005.
  5. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  6. Porter M.E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Helion, Gliwice 2006.
  7. Prahalad C.K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
  8. Stonehouse G. i in., Globalizacja; strategia i zarządzanie, Kleberg SJa, Warszawa 2001.
  9. Van Aalst H.F., Networking in Society, Organisations and Education, [w:] Networks of Innovation, OECD Publishing House, Paryż 2003.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu