BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Dziura Marek (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości), Litwa Piotr (Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Title
Zastosowanie Balanced Scorecard jako narzędzia controllingu strategicznego w procesie realizacji strategii
BSC as a Tool for Strategic Control in Strategy Implementation
Source
Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 2008, nr 1, t. 1, s. 266-274, bibliogr. 8 poz.
Keyword
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa, Controlling strategiczny, Strategiczna Karta Wyników
Enterprise management, Strategic management, Corporation strategies, Strategic controlling, Balanced Scorecard (BSC)
Note
summ.
Abstract
Omówiono istotę strategii przedsiębiorstwa oraz przedstawiono znaczenie Balanced Scorecard jako jednego z instrumentów controllingu strategicznego wspomagającego proces zarządzania oraz umożliwiającego efektywne wdrożenie strategii.

In the last few years the strength of globalisation has resulted in significant changes in economic reality and company aims. One of the most important priorities for any corporation is to effectively implement strategy. This has necessitated changes in company performance measurement as well as strategic management systems. This paper's main aim is to present The Balanced Scorecard as one method to help companies face new challenges. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Błoch H. [2001], Controlling wdrożenia w praktyce - problemy .instrumenty, procedury, doświadczenia, Oficyna Controllingu Profit, Katowice.
  2. Kaplan R.S., Norton D.P. [2001], Strategiczna karta wyników - jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  3. Koch R. [1998], Strategia. Jak opracowywać i wprowadzić w życie najskuteczniejszą strategię, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  4. Niven PR. |2005), BalancedcorecardDiagnostics, Wiley, New Jersey.
  5. Obłój K. [19981, Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  6. Penc J. [ 1999), Strategie zarządzania, Placet, Warszawa.
  7. Sierpińska M., Niedbała B. [2003], Controlling operacyjny w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  8. Świderska G.K. [2003], Informacja zarządcza w procesie formułowania i realizacji strategii firmy, Difin, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
1899-6205
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu