BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pizło Wojciech
Title
Organizacje biznesowe na rynkach elektronicznych
Business Organization on E-Markets
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 1, s. 326-329, bibliogr. 10 poz.
Keyword
Biznes elektroniczny, Elastyczność organizacyjna, Rzeczywistość wirtualna, Przegląd literatury
e-business, Organizational flexibility, Virtual reality, Literature review
Note
summ.
Abstract
Autor przedstawił wyniki badań literaturowych dotyczących organizacji biznesowych podejmujących działania w środowisku elektronicznym. Skupił się na obserwacji przemian zachodzących w tych organizacjach pod wpływem zmian technologicznych (w tym upowszechniania nowoczesnych narzędzi informatycznych). Zaprezentował trzy główne rodzaje organizacji: przedsiębiorstwa elastyczne, organizacje wirtualne i wspólnoty biznesowe.

The paper contain synthesis of desk research, which apply to the change in business organizations in digital space. In this paper was presented impact of new technology on new organizations form and characteristic of digital organizations: agile manufacturing, virtual organizations and e-business community. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Dzidowski A. 2006: Rola zaufania w tworzeniu organizacji wirtualnych. [W:] Społeczeństwo Informacyjne. Aspekty funkcjonalne i dysfunkcjonalne, pod red. Haber L.H., Niezgoda M. Wyd. UJ, Kraków.
  2. Kubiak B., Korowicki A. 2000: Tworzenie przyszłości organizacji nowym paradygmatem jej strategii. [W:] Przegląd systemów informatycznych wspomagających zarządzanie. Systemy.
  3. Kwiatkowska L. 2001 : Strategie przedsiębiorstw w dobie Internetu. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, nr 7.
  4. Malara Z. 2006: Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  5. Malhorta Y. 1997: Virtual Corporations. Human Issues & Information Technology [http://www.brint.com/interview/astdint.html].
  6. Pierścionek Z. 2003: Strategia konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. PWN, Warszawa, s. 248.
  7. Snellman K. 2007: Virtual Organizations. Concept and connections to Relationship Marketing. Research Paper for Virtual Marketing.
  8. Systemy informatyczne organizacji wirtualnych. 2002: Praca zbiorowa pod red. Pańkowskiej M. i Sroki H. Wyd. AE w Katowicach, Katowice, s. 19, 20, 28-30.
  9. Tapscott D. 1998: Gospodarka cyfrowa. Nadzieja i niepokoje Ery Świadomości systemowej. Business Press, Warszawa.
  10. Wielki J. 2000: Elektroniczny marketing poprzez Internet. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Wrocław, s. 92, 93.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu