- Author
- Czura Małgorzata
- Title
- Założenia i uwarunkowania TQM w prywatnych placówkach medycznych
Foundations and Conditionings TQM in Private Medical Institutions - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1014, s. 229-234, bibliogr. 6 poz.
- Issue title
- Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką
- Keyword
- Zarządzanie zasobami ludzkimi, Usługi medyczne, Zarządzanie jakością
Human Resources Management (HRM), Medical services, Quality management - Note
- summ.
- Abstract
- Zaprezentowano niektóre aspekty koncepcji zarządzania przez jakość w prywatnych placówkach medycznych. Wskazano na znaczenie pracy zespołowej oraz na orientację procesową. Podkreślono także silną orientację na klienta oraz orientację na jakość.
An increased interest in the solutions recommended by various management theories is also present in medical institutions. This refers mainly to the private medical institutions. The fact results from the need to function effectively and efficiently and to conquer the competitive market. Currently, the private medical institutions commonly use TQM management solution. The herewith paper tries to present basic premises, problems and conditionings of the implementation TQM.(original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Kautsch M., Whitfield M., Klisch J. (red.) (2001): Zarządzanie w opiece zdrowotnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
- Karaszewski R. (2001): TQM teoria i praktyka, Wydawnictwo "Dom Organizatora", Toruń.
- Konarzewska-Gubala E. (red.) (2003): Zarządzanie przez jakość. Koncepcje, metody, studia przypadków. Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
- Lichtarski J., Czura M. (2002): O relacjach między koncepcjami zarządzania przedsiębiorstwem, "Przegląd Organizacji", nr 10.
- Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M (2003): Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych, CeDeWu, Warszawa.
- Styś A. (red.) (2003): Marketing usług, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol