- Author
- Mróz Bogdan
- Title
- Globalizacja konsumpcji a strategie korporacji ponadnarodowych
Consumption Globalization and the Strategies of Transnational Corporations - Source
- Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2003, z. 39, s. 99-110, bibliogr. 19 poz.
- Keyword
- Konsumpcja, Przedsiębiorstwo wielonarodowe, Korporacje międzynarodowe, Zachowania konsumenta, Międzynarodowe strategie marketingowe, Globalizacja
Consumption, Multinational enterprise, International corporation, Consumer behaviour, International marketing strategies, Globalization - Abstract
- W artykule omówiono przesłanki globalizacji konsumpcji. Rozważono wpływ strategii marketingowych korporacji ponadnarodowych na procesy globalizacji konsumpcji. Dokonano typologii i charakterystyki globalnych konsumentów oraz wskazano na zmiany w stylu życia konsumentów.
The article gives guidelines with regard to consumption globalization. The marketing strategies of transnational corporations were considered in terms of their influence over the consumption globalization processes. The typology, characteristics and changes in the life styles of global consumers were given. (J.W.) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Barber B., Dżihad kontra Mc Świat, Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA, Warszawa 1997.
- Bauman Z., Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, PIW, Warszawa 2000.
- Comor E., The Role of Communication in Global Civil Society: Forces, Processes, Prospects, "International Studies Quarterly", Vol. 45, No. 3, September2001.
- Friedman Th. L., Lexus i drzewo oliwne. Zrozumieć globalizację, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2001.
- Globalizacja gospodarki a ochrona środowiska, praca zbiorowa pod red. naukową A. Budnikowskiego i M. Cyglera, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2002.
- Gospodarka i społeczeństwo w dobie globalizacji, praca zbiorowa pod red. naukową A. Bąkiewicz, Wyd. Akademickie Dialog, Warszawa 2000.
- Gospodarka Polski wobec globalnych wyzwań rozwoju, praca zbiorowa pod red. naukową W. Kowalczewskiego, Wyd. Akademickie Dialog, Warszawa 2000.
- Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, praca zbiorowa pod red. naukową B. Liberskiej, PWE, Warszawa 2002.
- Gwiazda A., Globalizacja i regionalizacja gospodarki światowej, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2000.
- Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
- Kita J., Przesłanki i wymiary globalizacji rynku, "Marketing i Rynek" 2001, Nr 8.
- Konsument i przedsiębiorstwo w przestrzeni europejskiej. V Międzynarodowa Konferencja Sieci Krajów Grupy Wyszehradzkiej, Katowice 1999.
- Martin H.-P., Schumann H., Pułapka globalizacji. Atak na demokrację i dobrobyt, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2000.
- Mazurek-Łopacińska K., Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumenckie, "Marketing i Rynek" 2001, Nr 3.
- Oblicza procesów globalizacji. Praca zbiorowa pod red. M. Pietrasia, Wyd. UMCS, Lublin 2002.
- Ritzer G., Magiczny świat konsumpcji, Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA, Warszawa 2001.
- Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2001.
- Sznajder A., Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Szymański W., Globalizacja. Wyzwania i zagrożenia, Difin, Warszawa 2001.
- Cited by
- ISSN
- 1234-8872
- Language
- pol