BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Idzik Marcin (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Title
Zwyczaje zakupowe Polaków w latach 1995-2006
Buying Habits of Poles in Years 1995-2006
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2008, nr 1192, s. 281-287, rys., bibliogr. 2 poz.
Issue title
Agrobiznes a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich
Keyword
Konsumpcja, Preferencje konsumenta, Zachowania konsumenta, Badania konsumenckie, Badanie preferencji konsumenckich
Consumption, Consumer preferences, Consumer behaviour, Consumer research, Consumer preferences research
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono ocenę i analizę tendencji zmian preferencji i zachowań zakupowych polskich konsumentów. Zbadano zwyczaje zakupowe dotyczące żywności i napojów bezalkoholowych. Omówiono kierunki w preferencjach, upodobaniach i przyzwyczajeniach klientów. Opisano również postawy wobec promocji supermarketów i hipermarketów.

The article presents decision making process of the consumers relating to FMCG (including food) purchases. The research showed that changes in Polish economy and globalization trends have an influence on consumer's preferences and behaviours. Among others the growing time value for consumers, factors affecting shop choice and consumer's favourite means of promotion were shown. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Omnibus XII 1992, 1995, 1997-2006, Pentor Research International, Warszawa.
  2. Polski konsument 1992-2005, Pentor Research International, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu