- Author
- Stańczyk-Hugiet Ewa
- Title
- Strategia wiedzy - identyfikacja kategorii
Knowledge Strategy - Category Identification - Source
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1014, s. 547-552, tab., bibliogr. 5 poz.
- Issue title
- Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : między teorią a praktyką
- Keyword
- Zarządzanie strategiczne, Zasoby wiedzy, Podejście zasobowe w zarządzaniu, Przewaga konkurencyjna
Strategic management, Knowledge resources, Resource approach in management, Competitive advantage - Note
- summ.
- Abstract
- W zarządzaniu strategicznym równolegle funkcjonują cztery podstawowe szkoły myślenia strategicznego: racjonalistyczna, ewolucyjna, pozycyjna i zasobowa. Nurty te wskazują zróżnicowane podejścia do formułowania strategii oraz odmienne perspektywy przewagi konkurencyjnej. W ostatnich latach niezwykłą popularnością cieszy się nurt zasobowy w związku z lansowaniem tzw. gospodarki opartej na wiedzy. Koncepcja gospodarki opartej na wiedzy wymaga przeformułowania sposobów myślenia o strategii i źródłach przewagi konkurencyjnej. Strategie przedsiębiorstw muszą zatem uwzględniać kształtujące się trendy i procesy, przez co zmienia się ich treść. (fragment tekstu)
The paper shows the role of knowledge resources in realizing company's grand strategy. Analysis of such an issue suggests formulating company's knowledge strategy. Knowledge strategy is important not only in realization grand strategy but especially in functional aspects. Relations between knowledge strategy and functional strategies are presented. Directions and assumptions for projecting and realization knowledge strategy in marketing field. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Barney J.B., Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management" 1991, vol. 17, nr 1.
- Fazlagic A., Marketing a zarządzanie wiedzą, "Zarządzanie i Rozwój" 2001, nr 7.
- Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, AE, Wrocław 2003.
- Wawrzyniak B., Strategie budowania w Polsce gospodarki opartej na wiedzy, [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, red. B. Wawrzyniak, Wydawnictwo WSPiZ, Warszawa 2003.
- Zack M.H., Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review" 1999, vol.41, nr 4.
- Cited by
- ISSN
- 0324-8445
- Language
- pol