BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bielawski Piotr
Title
Public Relations w strukturze organizacji
Public Relations in the Structure of the Organization
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (11), 2007, nr 1188, s. 256-267, bibliogr. 11 poz.
Keyword
Wizerunek przedsiębiorstwa, Marketing, Marketing organizacji, Public relations
Company image, Marketing, Organization marketing, Public relations
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono rozważania na temat public relations (PR), którego jednym z zadań jest budowanie wizerunku organizacji. Wyjaśniono pojęcie public relations i jego powiązania z marketingiem. Zwrócono uwagę na specjalistę ds. PR i jego sposób funkcjonowania w firmie w aspekcie tworzenia wizerunku przedsiębiorstwa.

In order to make the public relations a fully useful tool for the organization it is necessary to place properly the PR department within its structure. PR department - when its manager is not a member of the Board - should directly be subordinated to the company's president. Pacing the PR in the ale marketing, personnel management or administration department, means mostly unconscious decision about giving the information management (PR) up. In such a situation we have only the usage of PR techniques as supportive means for other management disciplines. Marketing and PR department should be placed on the same level of the company structure in order to avoid the domination of one of them. The scope of the PR director should also include the "service" for other departments like personnel management, marketing or legal departments. Efficient PR department ought to create the situation when employing the PR specialist in other departments is not necessary. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Bielawski P., Public relations - zarządzanie informacjami, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 937, Nauki Humanistyczne 7, red. J. Jarco, AE, Wrocław 2002.
  2. Biernat J., Public relations, czyli zarządzanie przestrzenią organizacji, [w:] Public relations - materiały z II Kongresu PR, red. D. Tworzydło, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2003.
  3. Black., Public relations, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  4. Hiam A., Marketing, IDG Books Worldwide, Warszawa 1999.
  5. Jabłoński W., Public relations - łącz i zarządzaj, Wyższa Szkoła Menedżerska SIG w Warszawie, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2000.
  6. Klas T.G., Public relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa 1997.
  7. Ociepka В., Komunikowanie międzynarodowe, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2002.
  8. Pluta E., Public relations - moda czy konieczności - Teoria i praktyka, Twigger, Warszawa 2001.
  9. Rozwadowska В., Public relations - teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo Studio ЕМКА, Warszawa 2002.
  10. Seitel F.P., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  11. Szymańska A., Aspekty organizacyjne public relations, [w:] Public relations na tle problemów zarządzania, red. Z. Knecht, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja", Wrocław 2001.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1426-0689
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu