- Author
- Lew Grzegorz (Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza)
- Title
- Optymalizacja kosztów obsługi klienta z wykorzystaniem rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwach handlowych
Optimization of Consumer Service Costs with the Application of Activity-Based Costing in Commercial Enterprises - Source
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2009, nr 58, s. 236-241, rys., bibliogr. 3 poz.
- Issue title
- Systemy zarządzania kosztami i wynikami
- Keyword
- Rachunek kosztów działań, Przedsiębiorstwo handlowe, Obsługa klienta, Optymalizacja kosztów
Activity Based Costing (ABC), Commercial enterprises, Customer service, Cost optimization - Note
- summ.
- Abstract
- W artykule przedstawiono optymalizację kosztów związanych z obsługą klientów w przedsiębiorstwach handlowych. Zdaniem autora, wykorzystanie do tego celu rachunku kosztów działań, niweluje w sposób skuteczny największą wadę tradycyjnych rachunków kosztów klientów, polegającą na suboptymalizacji kosztów obsługi klientów.
Indirect costs are the main area of interest among managers of commercial enterprises. They should focus on such activities which bring surplus value for an enterprise. To such activities belong all which are directed at consumer. The article presents costs optimization connected with this activity area in commercial enterprises. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- Lew G., Controlling przedsiębiorstw handlowych, Difin, Warszawa 2004.
- Strażycki M. (red.), Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem, SGH, Warszawa 1998.
- Turyna J., Pułaska-Turyna B., Rachunek kosztów i wyników, Finans-Serwis, Warszawa 1996.
- Cited by
- ISSN
- 1899-3192
- Language
- pol