BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Skowron Paweł (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)
Title
Znaczenie przywództwa jako wartości niematerialnej w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa
The Importance of Leadership as an Immaterial Value in Formation of Value of the Company
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2007, nr 1177, s. 134-140, rys., bibliogr. 6 poz.
Issue title
Zarządzanie jakością i środowiskiem jako determinanty doskonalenia działania organizacji
Keyword
Tworzenie wartości, Wartość przedsiębiorstwa, Przywództwo, Menedżer, Wartości niematerialne, Zasoby niematerialne
Value creation, Enterprise value, Leadership, Manager, Intangible asset, Intangible assets
Note
summ.
Abstract
Zwrócono uwagę na wartość, którą tworzy przedsiębiorstwo. Stanowi ona część aktywów niematerialnych. Podobnie jest w przypadku przywództwa, które traktowane jest jako zasób niematerialny, przez co jest motorem rozwoju organizacji. Opisano zadania i cechy charakteryzujące dobrego menedżera-przywódcę.

Not material value is called leadership. It is one of the most precious assets of a company. Economics of immaterial value shows that somebody who runs a company is responsible for creating the image of the brand, making organisation's culture. He is a factor of value creation. On the other hand - all the people who are interested in a company for example: investors, suppliers, competitors and workers, who will work there in the future are all associated with the company and estimate its potential. Well-running company, developing subordinates's skills, creating co-operation's culture, workers's fluctuacion or satisfaction becomes the measure of company's estimation. The people will feel associated with the company and will stay there as long as the company's management system will give them satisfaction with their job. All of these elements influence company's price on the market. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Beatty J., Świat według Petera F. Druckera, Studio Emka, Warszawa 2004.
  2. Boulton R.E.S., Libert B.D., Samek S.M., Odczytując kod wartości. Jak firmy tworzą wartość w nowej gospodarce, Wig-Press, Warszawa 2001.
  3. Evans P., Wolf В., Reguły współpracy, "Harvard Business Review Polska" 2006 nr 4.
  4. Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław 2004.
  5. Low J., Cohen Kalafut P., Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurencyjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  6. Skowron P., Kultura organizacji w miejscu pracy a efektywność systemu zarządzania jakością, [w:] Wyzwania zarządzania jakością, red. M. Salerno-Kochan, materiały III Ogólnopolskiej Konferencji Zarządzania Jakością, AE, Kraków 2006.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu